Financiar

#banci #actualizare date personale #blocare conturi

Ce se intampla daca nu ne actualizam datele la banci?

In ciuda numeroaselor articole ce anuntau ca romanii vor ramane fara bani de Paste, din cauza blocarii conturilor bancare, in urma neactualizarii datelor personale, oficialii Bancii Nationale spun ca asa ceva nu se va intampla. 

Potrivit cerintelor BNR, pana pe 1 aprilie, toti clientii bancilor comerciale ar trebui sa completeze un formular de actualizare a datelor personale.

Adrian Vasilescu , consilierul guvernatorului bancii centrale, a declarat pentru Ziare.com ca "informatiile din presa nu sunt corecte. Bancile nu blocheaza conturile. Dar, pe masura ce clientii vin la sedii sa faca operatiuni , mai ales in cazul conturilor mari, o sa li se ceara, mai intai, sa-si actualizeze datele. Circula tot felul de zvonuri: ca nu o sa mearga cardurile de Paste, ca se blocheaza conturile etc. Nu este adevarat." 

Potrivit lui Vasilescu, actualizarea datelor se face pentru a preveni si combate actiunile de finantare a terorismului, dar si pentru prevenirea si sanctionarea spalarii de bani

Bancile ameninta cu restrictionarea accestului la conturi

Regulamentul BNR nr. 9/2008, ce reglementeaza acest proces, nu se prevede nici o sanctiune pentru clientii care nu isi actualizeaza datele. 

"Nu li se va intampla nimic clientilor care nu le actualizeaza", a insistat si Adrian Vasilescu. 

Cu toate acestea, bancile nu se sfiesc sa-si ameninte clientii

"Va invitam la oricare din unitatile BCR pentru a va actualiza datele de identificare personale, pana in data de 31 martie 2010. In caz contrar, incepand cu aceasta data, accesul la conturile dumneavoastra va fi restrictionat pana la prezentarea la una dintre unitatile BCR si actualizarea datelor personale", se poate citi pe site-ul Bancii Comerciale Romane. 

"Pentru protejarea interesului companiei Dumneavoastra, in situatia in care pana la data de 9 aprilie 2010 nu depuneti formularul completat de actualizare a datelor de identificare, ne rezervam dreptul de a restrictiona temporar efectuarea anumitor operatiuni pe contul dumneavoastra", se arata si pe site-ul Raiffeisen Bank . Acestea sunt doar cateva exemple. 

Contactate de Ziare.com, cele mai multe dintre banci nu au raspuns intrebarilor legate de aceste "amenintari", pana la publicarea articolului. Doar reprezentantii Volksbank au declarat ca, prin neexecutarea unei operatiuni se intelege "neexecutarea unei operatiuni atunci cand clientul se prezinta la banca solicitand realizarea unei tranzactii, situatie in care institutiile de credit pot solicita actualizarea imediata a datelor". 

(citeste continuarea pe Ziare.com)

  •   2010-03-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului