Financiar

Aero-canibalism: Otopeniul inghite Baneasa

Mini
sterul Transporturilor va uni aeroporturile Baneasa si Otopeni intr -o singura societate. Sindicatele acuza ca masura este dictata de interese imobiliare. Aeroporturile Internationale Otopeni - Henri Coanda ( AIBO ) si Baneasa - Aurel Vlaicu (AIBB), administrate in prezent de societati distincte ale statului, urmeaza sa fuzioneze in acest an. Fuziunea ar putea avea loc prin absorbtie, iar noua societate va stabili tarifele aplicabile companiilor aeriene, politica investitionala etc. Alexandru Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, ne-a declarat ca o anumita forma de coordonare a aeroporturilor, printr-un serviciu aeroportuar, se mai intilneste la Paris, Londra si Madrid. De la caz la caz este vorba despre o unificare totala, cum va fi cazul AIBO si AIBB, sau doar despre o coordonare a acestora. “Ne-am angajat fata de UE prin capitolul Transporturi sa infiintam acest serviciu aeroportuar. Date fiind costurile mari presupuse de infiintarea unor servicii separate, cea mai simpla alternativa pentru noi este fuziunea”, spune Galiatatos. Acesta adauga ca societatea va fi infiintata in acest an, urmind sa fie elaborat un proiect de hotarire de guvern in acest sens. Sindicatele acuza interese imobiliare Opinia sindicatelor de pe Aeroportul Baneasa este ca se vrea desfiintarea aeroportului Baneasa pentru ca terenul acestuia, care are 180 de hectare si valoreaza un miliard de euro, sa intre in circuitul imobiliar profitabil din nordul Capitalei. “Povara aeroportului Baneasa e terenul pe care sta. Daca vom fi absorbiti, vom putea fi inchisi mai usor. Masura nu are la baza nici un studiu care sa indice rentabilitatea fuziunii”, afirma Stefan Mladin, lider sindical la AIBB. Potrivit acestuia, o masura similara a cauzat in Canada inchiderea aeroportului Mirabelle din Montreal, deoarece tarifele au crescut dupa fuziune. Si la noi, absorbtia va cauza majorarea tarifelor, consecinta fiind gonirea firmelor low-cost de pe AIBB. Atit acestea, cit si conducerea Fondului Proprietatea, care detine 20% din actiunile aeroportului, se impotrivesc fuziunii, adauga Mladin.
  •   2006-09-02
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Sfaturi pentru tinerii care isi incep activitatea profesionala

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare