Cariera

#cum imi completez CV-ul #specialistul raspunde #sanse de angajare #cv

Specialistul raspunde: "Cum imi pot creste sansele de angajare?"

"De doua luni aplic pentru un nou job si nu gasesc nimic care sa ma multumeasca (nici ca remuneratie, nici ca program si nici ca stil de lucru). Nu-mi dau seama daca este tendinta generala - bani putini, program infernal-  sau nu ma fac eu bine inteleasa din CV si scrioarea de intentie", ne-a scris Ioana, in varsta de 36 de ani. Expertul Acasa.ro Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala, ii raspunde.  


"Draga Ioana,

Vrei sa iti schimbi cariera sau locul de munca? Cand iti cauti un job nou trebuie sa ai clar definite motivele pentru care o faci. Ce asteptari ai? Iei decizia incercand sa „fugi” de actualul job sau din dorinta de a evolua, de a face ceva mai bun pentru cariera ta?

Raspunde-ti la aceste intrebari pentru a intelege ce vrei de fapt. Mai multi bani, program flexibil sau redus de munca, mediu placut si colectiv pozitiv?

In functie de asteptarile pe care le ai, te prezinti la interviuri si cu o anumita atitudine. Iar atitudinea se simte. Angajatorul vede la tine, dincolo de C.V. , daca esti omul potrivit pentru echipa lor.

Daca ai depus C.V.-uri si nu ai fost chemat la interviu, analizeaza daca C.V.-ul e bine facut, scris corect si complet si scoate in evidenta cunostintele si abilitatile tale. Apoi, daca toate astea sunt bine facute, fii atent si unde aplici pentru un job nou. Trimiti la intamplare, oricui angajeaza sau faci o prospectare minutioasa a ofertelor de munca? Cauti activ un job nou, scrii tu la departementemele de HR sau firmele de resurse umane, sau doar astepti sa fii contactat de pe site-urile de job-uri?

Daca ai depus C.V.-uri si ai fost chemat la interviu, inseamna ca ai trecut prima proba. Daca nu treci insa de interviu e nevoie sa iti analizezi atitudinea, nivelul de incredere, abilitatile de comunicare si de stabilire a relatiilor, tinuta.... Totul conteaza.

In experienta mea ca trainer cu mii de angajati, abilitatile slabe de comunicare sunt cele care produc stres, neintelegeri si conflicte la locul de munca. Tot abilitatea de a comunica eficient este aliat pentu succes in orice domeniu. Cand stii ca comunici eficient si asertiv transmiti incredere, dincolo de informatie pura. Iar angajatorii cauta oameni de incredere. Un bun profesionist se formeaza si la locul de munca. Un caracter bun si o atitudine pozitiva insa, se cauta direct la un nou candidat!

Sfatul meu: Gandeste pozitiv ! Actioneaza cu entuziasm!", recomanda expertul Acasa.ro Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala. 

Sursa foto: httpool.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea