Cariera

#munca #job #stres #sef #angajat #angajator

Lucruri stresante la locul de munca

Chiar daca nu face parte din descrierea jobului, stresul vine la pachet odata cu locul de munca. Un studiu recent a demonstrat ca aproximativ 80% dintre angajati se simt stresati. Volumul de munca, un sef dificil, un program incarcat – toate acestea constituie . Exista insa si surse de stres „ascunse”, pe care le poti elimina.

 

Iti aduci problemele de serviciu acasa

 

Atunci cand ocupi o functie importanta, cand vrei sa ai performante deosebite la locul de munca sau cand responsabilitatile tale de la munca te coplesesc, este normal sa faci cu greu diferenta intre timpul petrecut la job si cel petrecut acasa, in compania familiei.

Acest obicei poate deveni insa un cerc vicios, care iti va afecta atat viata personala, cat si pe cea profesionala.

 

Nu iti faci timp pentru vacante

 

Oricine are nevoie de timp liber, chiar daca tu ai impresia ca poti munci non-stop. In plus, chiar daca te hotarasti sa pleci in vacanta, insa iti iei cu tine laptopul si telefonul de serviciu, tot munca se numeste.

Daca nu te impresioneaza faptul ca sanatatea ta va avea de suferit de pe urma suprasolicitatii, atunci gandeste-te la faptul ca, dupa un anumit timp, nu vei mai da randament la locul de munca daca nu iei si o pauza.

 

Te lasi afectat de competitie

 

Este destul de greu sa iti distribui mereu la timp taskurile pe care le ai de indeplinit sau telurile pe care ti le-ai fixat pentru locul de munca respectiv; atunci cand trebuie sa lucrezi si intr-un mediu competitiv, presiunea este cu atat mai mare. Adauga la aceasta atmosfera barfele si zvonurile dintre colegi, care te au pe tine drept tinta, si vei vedea cum nivelul de stres creste ingrijorator.

 

Nu te simti apreciat

 

Incerci sa te faci remarcat, insa pare ca, pe cat muncesti mai mult, pe atat munca ta nu este apreciata la adevarata valoare. Cum sa iti gasesti motivatia si placerea pentru domeniul in care lucrezi, daca oamenii din jur nu se arata interesati de rezultatele tale?
 

 

Cum sa elimini factorii de stres

 

Stabileste limite clare intre munca si viata personala

 

Muncesti pentru a trai sau traiesti pentru a munci? Munca ar trebui sa iti ofere satisfactii profesionale si venituri suficiente pentru a te bucura si de alte lucruri alaturi de familie si prieteni, asa ca pune mai mult pret pe viata ta personala. Munca ta s-a terminat la incheierea programului; deconecteaza-te de serviciu, nu iti mai verifica mailul, nu mai lucra de acasa si nu mai raspunde la telefoanele legate de munca.

 

Concentreaza-te

 

Mintea iti zboara in toate partile si grijile nu iti dau pace, pentru ca nu stii ce trebuie sa rezolvi mai repede. Incearca sa te concentrezi asupra momentuuil respectiv, asupra a ceea ce ai de facut. Atentia ta te va mentine in forma, iti va da o stare de bine si iti va imbunatati performantele la locul de munca.

 

Odihneste -te

 

Este admirabil faptul ca vrei sa te faci remarcat si ca te preocupa traiectoria carierei tale, insa pe termen lung, nu vei rezista prea mult daca din cand in cand nu iei o pauza pentru a-ti incarca bateriile. Profita de weekenduri si nu ignora vacantele. Ai dreptul la concediu, asa ca bucura-te din plin de acesta.

 

Stabileste-ti prioritatile

 

Atunci cand te simti sufocat de volumul de munca, inseamna ca ti-ai pierdut din vedere prioritatile. Stabileste ce anume are importanta pentru tine si coordoneaza-ti actiunile si deciziile in functie de telurile tale. Te vei simti mai implinit si vei scapa de lucrurile inutile care iti aglomereaza viata.
 

Sursa foto : trendsupdates.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea