Cariera

#job #loc de munca

Cum sa critici intr-un mod constructiv

Sa-ti critici colegii de munca sau angajatii intr-un mod cat mai corect, insa fara a-i afecta din punct de vedere emotional, poate fi uneori destul de dificil. Uneori poti depasi anumite limite fara ca macar sa iti dea seama, motiv pentru care atunci cand pornesti aceasta discutie trebuie sa tii cont de anumite aspecte.


Ideal este sa iti alegi momentul oportun cand iti critici colegii sau pentru a evita apostrofarea lor din motive lipsite de importanta. Insa, atunci cand se impune o discutie serioasa incearca sa respecti urmatorii pasi:


Alege un moment bun


Este recomandat sa alegi un moment cat mai potrivit pentru a adresa o critica, iar de obicei acest lucru se intampla la finalul zilei de munca pentru ca discutia sa nu influenteze intr-un mod negativ activitatea angajatului pe parcursul zilei. De asemenea, observa starea de spirit in care acesta se afla. Daca este suparat sau recalcitrant, incearca sa amani discutia, pentru ca riscul de a te intelege gresit este foarte mare.


Discuta in particular


Critica trebuie sa fie facuta intotdeauna in particular, nu de fata cu alte persoane care nu au nicio legatura cu subiectul discutiei. Intr-un mod cat mai elegant, cheama-l pe angajat intr-un birou gol sau intr-un loc unde sa purtati discutia cat mai departe de restul colegilor, astfel incat acesta sa nu fie pus intr-o situatie jenanta.


Ramai calm


Chiar daca actiunile colegului te nemultumesc sau te intriga, este foarte important sa ramai calm si sa pastrezi discutia la un nivel profesional. Nu ridica tonul si explica-i acestuia nemultumirile tale fata de activitatea sa. O discutie deschisa si calma are mai multe sanse de a imbunatati situatia decat una dura.


Transmite un mesaj clar


Vorbeste direct si spune fara ocolisuri tot ce te deranjeaza si ce anume vrei sa se schimbe. Nu lasa loc de interpretari  si transmite un mesaj cat mai clar, iar la final asigura-te ca persoana in cauza a inteles tot ce ai vrut sa spui.


Fara amenintari


Asa cum tonul trebuie sa ramana la un nivel cat mai profesional si civilizat, si discutia trebuie sa fie in acelasi ton. Chiar daca esti foarte nervos, iar interlocutorul nu intelege de ce trebuie sa se schimbe sau nu considera ca a gresit, incearca pe cat posibil sa nu arati aceasta stare tensionata si sa nu recurgi la amenintari sau la replici taioase.


Nu repeta critica


Daca interlocutorul intelege problema inca de la inceput, evita sa aduci acelasi repros/critica de doua ori in aceeasi discutie. Este bine sa ii expui inca o data problema doar daca acesta da semne ca nu a inteles sau daca repeta greseala dupa discutia avuta.
 

Sursa foto : mycareerblast.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea