Cariera

#eficienta #angajati #comunicare electronica #videochat #proiecte

Comunicarea electronica scade eficienta angajatilor

Comunicarea electronica, precum apeluri telefonice video sau e-mailuri, scade eficienta angajatilor. Motiv pentru care tot mai multe firme insista ca angajatii sa fie prezenti la munca, chiar daca activitatea pe care o desfasoara se poate face de la domiciliu, este de parere Marrissa Mayer, CEO la compania Yahoo.

Aceasta este de parere ca angajatii sunt mult mai eficienti si vin cu idei mai bune daca se afla intr-un mediu lucrativ si interactioneaza direct unii cu ceilalti.

"Unele dintre cele mai bune decizii si perspective provin din discutiile pe hol, la o cafenea sau la intalnirile echipelor improvizate", potrivit Marrissei Mayer.

Iata cateva dintre beneficiile pe care le ofera munca la birou fata de cea prestata la domiciliu, in care comunicarea se face strict electronic:

1 Acorzi discutiei o importanta mai mare

Comunicarea fata in fata este mult mai eficienta fata de comunicarea electronica, deoarece te face sa te preocupi mai mult inainte de a purta discutia si sa acorzi o mai mare importanta persoanei cu care interactionezi. Pentru a purta o discutie directa trebuie mai intai sa te pregatesti, sa iti faci un plan si sa fii atent la tinuta, dar si la gesturile nonverbale.

2 Comunicare completa

Comunicarea prin intermediul videoconferintelor sau prin e-mail nu ofera acelasi nivel de informatii. In general, aceste discutii sunt succinte si destul de stricte. In schimb, comunicarea directa cu angajatii este mult mai relaxata si poate fi mult mai completa, mai ales ca poti citi si limbajul corpului.

3 Mai multe informatii, idei mai bune

Informatiile pe care le poti repera in cadrul unei reunini prin intermediul electronic sunt mult mai putin valoroase deoarece sunt limitate de timp. Organizarea unei sedinte in cadrul companiei cu toti angajatii implicati intr-un proiect, in care nu exista presiunea timpului, poate fi mult mai benefica si poate aduce informatii si idei mult mai bune, mai ales prin faptul ca oamenii sunt mai relaxati si isi pot impartasi gandurile direct, fara a fi intrerupti de o deconectare a sistemului sau alti factori neprevazuti.

4 Senzatia de apartenenta la un grup

Angajatii care vin la munca simt ca sunt parte a unui grup mai mare, de aceea se gandesc mai mult la deciziile pe care le iau, pentru a nu-i dezamagi sau lasa balta pe ceilalti membri ai grupului. Aceasta senzatie de apartenenta la un grup incurajeaza angajatii sa lucreze mai mult si sa fie mult mai responsabili.

Sursa foto: cariereonline.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea