Cariera

#inregistrare marca osim #inregistrare marca #osim

Cat costa inregistrarea unei marci la OSIM?

Odata cu aparitia internetului, coordonatele comerciale si geografice traditionale sunt adesea subintelese, prin urmare, marca poate fi usor obiectul abuzului si contrafacerii. In era digitala, pe o piata din ce in ce mai virtuala si imateriala, apare nevoia de a avea o anumita referinta in propria sa marca. Odinioara un produs era identificat dupa caracteristicile producatorului. Raportul a fost foarte direct. De-a lungul anilor, transportul organizat si introducerea telefonului au permis extinderea geografica a schimburilor si s-a pierdut raportul personal cu producatorul. Mai mult, acum consumatorul identifica calitatea produselor din marca. Din pacate, toata lumea stie cat de usor sunt contrafacute marcile.

 

Exista multe motive pentru care este necesar sa se inregistreze o marca sau un brand, mai ales din punct de vedere economic. Sa luam un exemplu! Ferrari este una din cele mai cunoscute marci din lume, care presupune o serie de valori precum: lux, prestigiu, succes, dar mai ales sportivitate, tehnica si cel mai rafinat design italian. Un brand care sa reprezinte toate aceste valori trebuie protejat, fiind rezultatul investitiilor economice, a anilor de cercetare si rabdare in asteptarea rezultatelor. De aceea, inregistrarea unei marci la OSIM este imperios necesara. Nu va faceti griji daca nu stiti cum se face acest lucru. Romarkip este firma care va poate oferi experti in inregistrarea unei marci la OSIM.

Exista mai multe tipuri de marci: marca verbala (face referire la un slogan sau o denumire scrisa), marca figurativa (un desen fara litere sau cifre), marca combinata (desen si o denumire scrisa cu caractere deosebite), marca tridimensionala (marca este forma produsului sau a ambalajului). Acestea sunt marcile dupa tipul de reprezentare grafica. Marcile se mai impart si in alte tipuri, in functie de natura solicitantilor. Astfel putem avea marca individuala, colectiva si de certificare (cand nu este o persoana fizica cea care solicita, ci o persoana juridica).

Desigur, este necesara o cerete tip si achitarea unor taxe. In functie de tipul solicitarii, pretul va fi diferit.  In ceea ce priveste taxele standard, trebuie achitate sumele de: 47 de lei taxa de depunere a cererii, taxa de publicare fiind de 140 de lei pentru marcile alb-negru si 466 lei pentru cele color. Dupa maxim trei luni, va trebui achitata taxa pentru examinare de fond, aceasta fiind stabilita in functie de marca si numarul de “clase”. Clasele reprezinta obiectul de activitate pentru care se solicita protectia. Odata obtinuta aprobarea, marca va fi valabila 10 ani. Valabilitatea incepe din ziua in care s-a depus cererea si poate fi reinnoita odata trecuta aceasta decada.

Cu o marca inregistrata, puteti ajunge si in Singapore. Aceasta tara reprezinta, la ora actuala o piata de business prolifica pe care, daca doriti sa va dezvoltati, nu ar fi cazul sa o ocoliti, chiar si pentru a va promova propria marca. Si chiar si in acest colt de lume, veti gasi experti la opencompanysingapore.com, ce va pot pune la curent cu legislatia si procedurile din aceasta tara si va pot ajuta astfel incat sa fiti protejati si in legalitate.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea