Cariera

#job #angajat #angajator #salariu #negociere

5 capcane ale negocierii salariului

Ai asteptat cu nerabdare momentul in care ii vei cere angajatorului tau o marire de salariu. Cum sa formulezi lucrurile astfel incat sa obtii rezultatul dorit? Cere prea mult si vei fi catalogat drept un angajat lacom; cere prea putin si nu vei fi multumit pentru ca nu esti apreciat la adevarata valoare. Iata cateva capcane ale negocierii salariului si cum sa le eviti astfel incat sa iti atingi scopul.

1. Fa-ti temele

Capcana :
Iti primesti functia pe care ti-o doreai, o marire de salariu si responsabilitatile corespunzatoare doar pe hartie, insa tu nu stii de fapt cat valoreaza un om care se situeaza in pozitia ta si nici macar nu te-a interesat sa vezi care este situatia companiei. Ajungi astfel sa muncesti mai mult, sa nu fii platit la adevarata valoare si sa afli faptul ca firma pentru care lucrezi nici macar nu si-ar permite sa te plateasca mai mult decat in momentul acesta.

Solutia:
Inainte de a trece la negocieri, fa-ti temele si intereseaza-te cat ar trebui sa primeasca o persoana care are responsabilitatile tale si care sunt posibilitatile firmei pentru care lucrezi. Este foarte posibil ca, daca angajatorul nu are cum sa iti ofere mai multi bani, sa angajeze pe altcineva, care va munci pe bani mai putini.

2. “Platiti-ma mai mult sau plec!”

Capcana:
Accepti o oferta din partea companiei, oferta care iti arata clar faptul ca ti s-a marit salariul. Te bucuri de succes, insa daca in cateva luni compania va face o evaluare a angajatilor, se va constata faptul ca ai unul dintre cele mai bine platite salarii si deci, la o eventuala disponibilizare , poti fi trecut cu succes pe lista neagra .

Solutia: Daca vrei o marire de salariu, negociaza pe fapte concrete: responsabilitati , experienta etc. Nu iti baza strategia pe amenintari, pentru ca in cazul unei disponibilizari, nu vei avea posibilitatea sa demonstrezi ca banii pe care ii primesti justifica munca pe care o faci.

3. Ceri mai multi bani pentru ca ai mai multe responsabilitati

Capcana:
Ii spui sefului tau ca ai nevoie de o marire de salariu pentru ca doar ce te-ai mutat intr-o casa mai mare, ai nevoie de o masina noua, o sa mai ai inca un copil etc. Adu-ti aminte insa ca banii se castiga, nu se “cersesc” prin santaje emotionale.

Solutia: Demonstreaza-ti competentele si cere mai multe responsabilitati, care sa justifice suma de bani pe care o pretinzi. Nu recurge la pretexte care apartin vietii personale, pentru ca risti sa fii chiar dat afara.

4. Daca nu ceri, nu primesti

Capcana: Nu ceri un salariu mai mare pentru ca ai impresia ca oferta initiala nu se poate schimba. Analizeaza insa si contributia pe care ai adus-o intre timp companiei respective. Ti-ai indeplinit taskurile la timp si intotdeauna ai incercat sa gasesti noi oportunitati de a-ti imbunatati performantele, incerci sa faci mai mult decat ti se da si niciodata nu te-ai dat inapoi atunci cand a venit vorba sa ii ajuti pe ceilalti.

Solutia: Nu lasa frustrarile sa puna stapanire pe munca ta doar pentru simplul fapt ca nu ai avut curajul sau nu ai stiut ca este normal sa ceri, la un moment dat, si o marire de salariu, atata timp cat cererea ta este justificata.

5. Promiti prea mult si faci prea putin

Capcana: Exagerezi cu prezentarea aptitudinilor si cunostintelor tale si te "legi" cu responsabilitati pe care nu le poti duce pana la capat. Bineinteles, angajatorul realizeaza ca nu ti-ai atins scopurile si decide sa caute pe cineva care stie sa isi faca treaba mai bine.

Solutia: Daca vrei sa iti impingi limitele, analizeaza inainte daca ai intr-adevar baza necesara pentru a corespunde jobului respectiv.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea