Cariera

#lider #manager #angajati #resurse #calitati lider

4 motive pentru care liderii iau decizii gresite

Angajatii sunt din ce in ce mai nemultumiti de persoanele care ii conduc, deoarece, de cele mai multe ori, acestia uita de preocuparile si nevoile personalului pe care il au in subordine. De asemenea, angajatii se plang ca liderii lor nu au calitatile necesare pentru a le oferi o claritate asupra scopului pe care il au in ceea presupune munca lor, dar si in privinta asteptarilor de performanta, potrivit ultimelor sondaje realizate in domeniu.

Totodata, specialistii in Resurse Umane spun ca un lider bun trebuie sa aiba viziune, resurse inepuizabile de manageriere si trebuie sa acorde o mare importanta sprijinului strategic de care au nevoie angajatii pentru a fi motivati. Cum teoria nu coincide insa cu realitatea, de multe ori lucrurile stau cu totul invers. Iata cateva motive pentru care liderii iau decizii gresite:

1 Se bazeaza prea mult pe experienta trecuta

Liderii tind in general sa se bazeze pe experienta din trecut pentru a rezolva problemele pe care le intampina la un nou loc de munca. Insa de multe aceasta poate fi mult mai periculoasa, deoarece exista riscul sa nu se incadreze perfect situatiei actuale.

Un lider bun trebuie sa tina cont de conditiile de munca, de capacitatile noilor angajati, de resursele care ii sunt puse la dispozitie, dar si sa aduca un impuls nou situatiei curente.

2 Afinitatile politice

Un alt factor care poate face ca un lider politic sa ia decizii gresite il reprezinta afinitatile politice. Din pacate insa, majoritatea liderilor au anumite motivatii si interese politice, ceea ce face ca deciziile pe care le iau sa nu mai fie obiective si responsabile. Acesti lideri care cad in capcana politicului isi pierd identitatea, iar unele hotarari pe care le iau nu se aliniaza nici macar convingerilor lor.

3 Claritatile si scopul

Cand liderii isi pierd contactul cu valorile de baza si incep sa creada ca nu se mai pliaza cu convingerile echipei, acestia pot lua decizii gresite. Claritatea si scopul misiunii sunt factorii care sunt in concordanta cu misiunea liderului.

4 Proasta manageriere a resurselor

Liderii care se arunca sa ia rapid decizii la noul loc de munca, fara sa isi acorde o mica perioada de familiarizare, risca sa utilizeze ineficient resursele de care dispun. Un bun lider nu trebuie sa isi motiveze doar oamenii, ci sa cunoasca si sa utilizeze corect instrumentele si resursele pe care le are.


Sursa foto: forbes.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea