Cariera

#leadership #lider #angajat #afacere #job #loc de munca

10 calitati pe care trebuie sa le aiba un lider

Calitatile unui bun lider nu se definesc intotdeauna prin inteligenta, charisma sau aspect fizic . Oamenii au nevoie de o persoana pe care sa o urmeze de buna-voie, iar acest lucru nu tine neaparat de performantele in domeniu, ci mai ales de modul in care liderul relationeaza si se comporta cu cei din jur. Iata calitatile pe care trebuie sa le aiba un lider, astfel incat sa obtina respectul si devotamentul angajatilor sai.

1. Viziune

Un lider cu o anumita viziune are o imagine clara a rezultatului, dar si un plan al modului in care poate atinge succesul. Nu este insa suficient sa ai o viziune, daca nu stii sa iti imparti aspiratiile cu angajatii si mai ales, daca nu stii sa ii motivezi pe acestia astfel incat toti sa aveti acelasi tel. De asemenea, modul in care iti expui viziunea trebuie sa fie accesibil pentru oricine, pentru ca toate actiunile voastre vor avea ca scop atingerea acestei viziuni.

2. Integritate

Un leader trebuie sa castige increderea celor din jur, iar o persoana care prezinta consecventa in valorile morale, modul in care se comporta si in care trateaza personalul si problemele de serviciu trece drept un om integru si de incredere in fata angajatilor.

Nu vei putea fi un lider demn de urmat daca vei incerca sa pari ceea ce nu esti si mai ales, daca cei din jur isi vor da seama de acest lucru. Oamenii au nevoie de o persoana sigura pe sine, care sa isi stapaneasca emotiile, sa “joace” corect si sa aiba reactii predictibile, astfel incat cei din jur sa stie ca se pot baza oricand oe acesta.

3. Devotament

Devotamentul tau fata de compania si oamenii cu care lucrezi implica sa consumi oricat timp sau energie este nevoie pentru a-ti indeplini sarcinile pe care le ai. Un lider inspira devotament angajatilor prin propriul exemplu si face orice ii sta in putinta pentru a obtine rezultatele dorite. Prin aceasta metoda de a actiona, liderul le arata angajatilor ca intr-o echipa nu exista joburi de la 9 la 5, ci oportunitati pentru a avea rezultate excelente.

4. Aprecierea meritelor

Un lider va sti intotdeauna sa imparta laurii succesului cu angajatii si membrii echipei sale, insa in acelasi timp, isi va asuma responsabilitatea proprie pentru esecuri. Acest lucru ii va face pe angajati sa se apropie mai mult unii de ceilalti, sa se simta apreciati si in consecinta, sa lucreze mai bine in echipa din care fac parte.

5. Modestie

Un lider modest va recunoaste ca nu este mai bun sau mai rau decat ceilalti membri ai unei echipe. Un lider modest nu va incepe sa se laude pe sine, ci va incerca sa ii impulsioneze pe ceilalti. De asemenea, oamenii apreciaza un om care nu face abuz de functia in care se afla si de asemenea, care nu preia o atitudine superioara fata de ceilalti, tocmai pentru ca se afla in acea pozitie.

6. Deschidere pentru lucruri noi

Nimanui nu ii plac persoanele incuiate, mai ales cand vine vorba de omul care se afla in fruntea mai multor persoane. Un lider trebuie sa aiba abilitatea si deschiderea de a asculta idei noi, chiar daca in mod normal aceea nu ar fi tocmai optiunea pe care ar alege-o. Un lider apreciat este capabil sa accepte o idee mai buna decat a sa, chiar daca aceea il scoate din zona sa de comfort . De aceea, o astfel de atitudine ii aduce liderului respectul si increderea angajatilor si ii mentine pe acestia alerti, activi, stiind ca vor gasi apreciere pentru munca bine facuta.

7. Creativitate

Creativitatea este abilitatea de a gandi diferit, de a putea iesi din conventional pentru a veni cu solutii ingenioase. Creativitatea ii da liderului capacitatea de a vedea lucrurile altfel decat ceilalti si de a indica directii noi. Cea mai importanta intrebare pe care ar putea sa si-o puna liderul este “Ce ar fi daca....?” si nu  afirmatii de genul “Stiu ca este o intrebare tampita...”.

8. Corectitudine

Poate unul dintre cele mai importante calitati ale unui lider, corectitudinea inseamna rezolvarea situatiilor intr-un mod just, ascultand toate argumentele inainte de a emite o concluzie. Multi angajati se simt nedreptatiti si de aceea incep sa isi piarda increderea in lider si sa ii molipseasca si pe ceilalti membri ai echipei cu atitudinea lor. Un lider corect evita sa traga concluzii bazate pe supozitii sau jumatati de adevar. Atunci cand oamenii sunt tratati corect, il rasplatesc pe lider cu loialitate si atitudine constructiva.

9. Precizie

Precizia reprezinta capacitatea lederului de a-si expune punctul de vedere astfel incat sa nu existe loc de neintelegeri. Acest lucru il va ajuta sa obtina rezultatele dorite, fara confuzii. Oamenii au nevoie sa stie exact ce au de facut, ce se asteapta de la acestia, astfel incat sa isi efectueze sarcinile cat mai bine. De asemenea, liderul trebuie sa isi cunoasca angajatii si sa afle, de asemenea, ce asteptari au acestia de la liderul lor.

10. Simtul umorului

Simtul umorului se poate dovedi vital pentru eliminarea tensiunii si inlaturarea plictiselii, dar si pentru detensionarea anumitor ostilitati intre membrii unei echipe. De asemenea, umorul iti da posibilitatea de a controla mediul in care lucrezi, ajutandu-te sa relationezi intr-un mod mai personal cu angajatii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea