Cariera

Scrisoarea de recomandare, marturia sefului care intareste CV-ul

CV-ul si scrisoarea de intentie acestea sunt cele mai importante elemente pe care trebuie sa le aiba o persoana care isi cauta un loc de munca. Insa aplicarea la un job inseamna pentru candidat alcatuirea unui dosar din care nu ar trebui sa lipseasca scrisoarea de recomandare de la fostul loc de munca.

Scrisoarea de recomandare este marturia pe care fostul sef o depune pentru fostul sau angajat atunci cand acesta paraseste institutia in care a activat. Astfel ca ar fi de dorit ca aceasta marturie sa fie alcatuita si semnata de managerul firmei pe care angajatul intentioneaza sa o paraseasca sau a parasit-o deja.

Scrisoarea de recomandare sprijina CV-ul

Recomandarea trebuie sa scoata in evidenta calitatile pe care le are respectivul angajat, precum si toate lucrurile pe care stie sa le faca, sa sublinieze asa-numitele disponibilitati ale acestuia, respectiv de ordin intelectual, practic si afectiv. Astfel, persoana care alcatuieste acest document trebuie sa convinga destinatarul de faptul ca cel pe care il recomanda el este cel mai potrivit pentru jobul pe care il ofera.

In cazul in care cel care doreste sa se angajeze este proaspat sau de facultate si i se solicita o scrisoare de recomandare, el o poate solicita de la fostii sai profesori, diriginte sau indrumator de an. Acest lucru nu inseamna ca respectivul cadru didactic va spune in respectivul document ce note a avut candidatul la scoala, ci va sublinia modul in care respectivul elev sau student s-a comportat cu colegii si profesorii, ce abilitati a manifestat in timpul scolii dar si disciplinele sau domenii in care s-a facut remarcat.

Ce trebuie sa contina o scrisoare de recomandare

O scrisoare de recomandare contine de obicei cateva elemente standard precum numele complet al angajatului, numele companiei, titlul postului pe care il detine, timpul petrecut lucrand pentru companie, posturile ocupate in companie si perioada petrecuta in respectivele pozitii, responsabilitatile avute de angajat, cateva dintre realizarile angajatului, precum si sublinierea catorva "puncte tari" ale acestuia.

Cel care alcatuieste scrisoarea ar trebui sa foloseasca cateva formulari standard de adresare catre destinatar, cum ar fi "Stimate Domnule Director al ...", "Va fac cunoscut...", dar si o incheiere protocolara de genul "Cu respect", "Cu consideratie" etc. Un alt element foarte important care trebuie trecut in aceasta scrisoare se leaga de datele de identificare ale celui care o alcatuieste: nume, prenume, organizatia, pozitia in organizatie, adresa completa si numarul de telefon al organizatiei, e-mail-ul la care poate fi contactat, relatia profesionala cu cel pe care il recomanda.

In redactarea scrisorii de recomandare este important sa nu se strecoare greseli de ortografie sau punctuatie, sa fie structurata in paragrafe bine delimitate si sa nu depaseasca ca calculator , acest document ar trebui sa fie semnat de mana.

In ce priveste semnatura celui care recomanda respectivul candidat, parerile privind modalitatea in care aceasta semnatura ar trebui sa apara pe respectiva scrisoare sunt impartite: o parte spun ca ar trebui sa cuprinda numele acestuia, insa precedat de functia pe care o ocupa, altii cred ca functia ar trebui sa apara dupa nume. Alegerea ii apartine insa autorului scrisorii respective.

In majoritatea cazurilor, scrisoarea se pune in plic deschis si se inmaneaza solicitantului recomandarii, care o va atasa la dosar sau o va depune la firma unde doreste sa se angajeze.

Ce spun cei care citesc scrisorile de recomandare

Reprezentantii departamentelor de resurse umane considera scrisoarea de recomandare un punct important in dosarul candidatului pe care-l evalueaza. Atunci cand citesc o scrisoare de recomandare, vad sau ar trebui sa vad un fel de lista de puncte care sa vina in sprijinul CV-ului pe care il am in fata, parerea pe care cel pe care vreau sa-l angajez a lasat-o pe acolo pe unde a trecut. Pentru mine una, ca om de resurse umane, e important sa am asa ceva, intai de toate pentru a-mi face o parere cat mai completa si apoi pentru ca astfel pot sa-mi sustin opinia in fata sefului meu, care ia decizia finala de angajare in firma”, afirma Ramona Moti , sefa departamentului de resurse umane a unei firme producatoare de echipamente informatice din Bacau.

De aceeasi parere este si directorul unei mici firme de distributie din Iasi, Iulian Dimitriu care spune : ”eu nu dau oricui scrisoare de recomandare si incerc sa citesc si printre randurile celui care scrie o astfel de scrisoare, pentru a-mi da seama exact pe cine angajez”.

Iata si un model de scrisoare de recomandare:


Draga/ Stimate domnule/doamna (Nume),

(Numele complet al angajatului) a fost angajatul companiei (Numele Companiei) din (Data) cand a fost angajat/a in postul de (Pozitie/ Titlul postului 1) pana in (Data).
In (Data) a fost promovat/ a in postul de (Pozitie/ Titlul postului 2) care reprezinta slujba sa actuala.

Responsabilitatile sale ca (Pozitie/ Titlul postului 1) includeau (Responsabilitatea1), (Responsabilitatea 2) si (Responsabilitatea 3).

Dupa ce a preluat postul de (Pozitie/ Titlul postului 2) responsabilitatile sale de lucru s-au modificat pentru a include si (Responsabilitatea 4), (Responsabilitatea 5) si (Responsabilitatea 6).

Punctele sale tari sunt( de exemplu: sunt vizibile mai ales in abilitatea sa de invatare, spiritul de echipa, calitatile de lider si respectarea termenelor limita).

Printre realizarile sale se numara: (Realizarea 1), (Realizarea 2) si (Realizarea 3).

(Numele angajatului) este un (Pozitie/ Titlul postului) capabil, si vi-l recomandam cu incredere pentru o astfel de pozitie.


Cu respect,

(Nume)
(Pozitie/ Functie)

  •   2008-12-09
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului