Cariera

#angajati #demotivare #prima #promovare #retrogradare #management

Primele, promovarile si lipsa de comunicare ii pot demotiva pe angajati

Angajatii pot fi motivati, insa la fel de usor se pot demotiva. Primele acordate in mod egal angajatilor cu performante diferite, precum si promovarile sau retrogradarile nejustificate in cadrul colectivului – acestea sunt cateva decizii care pot nemultumi angajatii, lucru care poate duce la demotivarea lor profesionala.

Cauzele demotivarii angajatilor se leaga de cele mai multe ori de deciziile managementului referitoare la activitatea echipei in general sau a numitor angajati in special, in special de erorile din acest segment decizional. Astfel, in cazul primelor acordate in mod egal angajatilor de exemplu, acestea ii pot demotiva pe cei care s-au implicat mai mult in activitatile companiei si si-au facut treaba mai bine. Cauza: ei pot considera ca sunt pusi pe aceeasi treapta cu cei care nu au fost prea activi si nu au obtinut performanta.

In ce priveste promovarile sau retrogradarile in cadrul echipei, acestea pot parea nejustificate sau lipsite de obiectivitate in ochii angajatilor, care, din cauza nemultumirilor, nu vor avea aceleasi performante.

Potrivit specialistilor in resurse umane, este indicat ca angajatii sa stie inca de la inceputul perioadei de evaluare sau de la inceputul anului care vor fi criteriile conform carora se vor acorda primele in respectiva perioada. In plus, promovarile sau retrogradarile ar trebui facut prin metode transparente, bazate pe criterii de performanta care sa fie clare pentru toti angajatii, astfel incat acestia sa nu nu poata acumula nemultumiri .

De asemenea, lipsa de comunicare este una dintre principalele cauze ale demotivarii angajatilor. Alaturi de lipsa de coerenta a echipei de management sau de lipsa strategiei, lipsa de comunicare poate conduce la o stare de nesiguranta care sa fie resimtita in randul angajatilor. Conform NewsChannel.ro, angajatii ar trebui sa fie informati in legatura cu rezultatele generale ale firmei si perspectivele pe termen scurt si mediu, dificultatile existente si solutiile alternative de rezolvare a problemelor.

 

  •   2009-05-04
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare