Companiile au fost nevoite sa-si reduca bugetele pentru acest an, din cauza crizei, astfel ca primele afectate au fost fondurile dedicate primelor, acestea nefiind considerate cheltuieli foarte importante. „Anul acesta, in ton cu reducerea bugetelor, fie nu se mai acorda deloc prime de Paste sub forma de bani, fie se opteaza pentru mici cadouri. In incercarea de a nu scadea salariile si de a nu face restructurari , taie costurile de unde se poate, iar primele sunt o optiune", spune Oana Datki Botolan, country manager al Consulteam, citata de Ziarul Financiar.
Desi nu sunt o prioritate in politica motivationala, unele firme le acordau angajatilor prime de Paste, cu valori de pana la 3 milioane de lei vechi. Un astfel de exemplu este Romtelecom, care, comform declaratiilor oficiale, va oferi aceste prime si in acest an. Majoritatea acestor companii au trecute aceste drepturi in contractele colective de munca, astfel ca acordarea primelor devine obligatorie, datorita acestor contracte.
Specialistii in resurse umane sunt de parere insa ca neacordarea primelor de Paste nu va avea impact semnificativ asupra motivatiei angajatilor. Conform ZF, majoritatea angajatilor tin mai degraba la securitatea locului de munca si la pastrarea salariului la acelasi nivel decat la aceste beneficii ocazionale.