Cariera

#salariu #negociere #criza financiara #sef #angajat

Poti sa ceri o marire de salariu in vreme de criza financiara?

De la aparitia crizei economice, majoritatea angajatilor s-au declarat norocosi de faptul ca inca mai au un loc de munca. Datorita acestui lucru, au aparut insa si frustrarile: angajatul nu mai are curajul sa isi exprime nemultumirile in legatura cu conditiile de lucru, colegi sau salariile mici. Cu toate acestea, nu poti lasa frica sa puna stapanire pe telurile tale, chiar daca unul dintre acestea vizeaza si o marire de salariu .


Discutiile despre bani sunt intotdeauna cu "dus si intors" si te pot intimida, daca iei in considerare si numarul mare de disponibilizari. Asta nu inseamna ca ar trebui sa nu mai ceri o marire de salariu.

"Sa lasam la o parte situatia economica si alte scuze de genul acesta, asta in cazul in care compania nu se afla in pragul falimentului. Ideea este sa fii pe deplin convins de faptul ca meriti o marire de salariu", spune Marshal Backlar, presedinte pentru Backlar Consultants.

"Daca rezultatele tale au intrecut asteptarile, atunci mergi mai departe cu cererea de marire. Tine minte insa ca si momentul in care abordezi acest subiect este foarte important: tine cont de dispozitia sefului tau si de politica firmei", spune Backlar.
 

Priveste lucrurile si din perspectiva sefului
 

Daca poti sa ceri o marire de salariu si daca vei si primi una sunt doua lucruri diferite. Todd M. Shoenberger, manager pentru LandColt Trading nu se gandeste la numarul celor concediati atunci cand un angajat ii cere o marire de salariu.

"Nu am nicio problema daca vreunul dintre angajatii mei vine sa imi ceara o marire de salariu - de fapt, as prefera sa isi exprime nemultumirile, inainte de a incepe sa isi caute un job in alta parte", spune Schoenberger. Inainte de a lua o decizie, acesta analizeaza cat valoreaza respectivul angajat pentru firma, dar si daca este dispus sa isi asume mai multe responsabilitati pentru a justifica marirea de salariu.

"Angajatii trebuie sa se "vanda" destul de bine daca isi doresc o marire de salariu, si cel mai bun mod de a face acest lucru este sa ceara mai mutle responsabilitati si taskuri", precizeaza Todd Schoenberger.

Cea mai buna modalitate de a-ti demonstra contributia si valoarea pe care o ai in cadrul companiei este sa iti pui toate realizarile pe o hartie, sustine managerul Nancy Fox. "Noteaza-ti pe o hartie toate rezultatele notabile. De asemenea, trebuie sa iti planifici atent discutia. Nu aborda acest subiect daca seful tau este nervos, tocmai a iesit dintr-o sedinta stresanta sau se confrunta cu vreo problema solicitanta", sustine Nancy Fox.

Gandeste-te, de asemenea, daca seful tau se afla in fruntea companiei sau trebuie sa raspunda in fata altcuiva. Daca vrei ca discutia sa fie logica si corecta, atunci trebuie sa afli daca va trebui sa ai mai multe intrevederi pana la un raspuns final.

"Trebuie sa fii pregatit sa negociezi. Chiar daca nu este vorba neaparat de o anumita suma, exista mai multe tipuri de bonusuri si facilitati de care poti profita", spune Fox. "Daca nu esti pregatit sa negociezi in momentul acela, atunci amana diplomatic discutia", ne sfatuieste aceasta.

"Daca nu ti se acorda o marire, nu o lua ca pe un lucru personal. Pur si simplu spune ceea ce iti doresti si nu accepta scuza crizei financiare ca pretext pentru a nu primi o marire", spune Nancy Fox.

Mai multe zile libere platite, diverse vouchere sau facilitati ar putea constitui de asemenea, o marire de salariu. Important este sa ai un plan bine pus la punct si sa fii increzator, chiar daca traim vremuri de criza financiara.

 

  •   2009-12-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare