Cariera

#managementul timpului #performanta la locul de munca #organizare timp job #job

Pierzi timpul la serviciu? Risti sa dai in depresie!

Studiile arata ca petrecem aproximativ 10.400 de zile la birou pe parcursul vietii. La un program de opt ore inseamna un total de 83.200 de ore. Sau 28 de ani! Acum, intrebarea fireasca ar fi cat din acest timp este folosit eficient si cat este, de fapt, timp irosit?

Specialistii sustin ca proasta organizare a timpului poate provoca efecte dintre cele mai nocive, care, pe langa faptul ca afecteaza performanta la locul de munca, pot degenera in axietate si chiar depresie.

“Este foarte important modul cum ne gestionam timpul pentru ca de el depind reusita sau esecul nostru, si aici ma refer in special la mediul profesional. Ne raportam la timp din doua perspective: in relatia cu ceilalti si in relatia cu noi insine. Respecta, in primul rand, timpul tau si asa vei respecta si timpul celorlalti”, spune Alexandru Busila, psihoterapeut si trainer HPDI. Specialistul considera ca managementul timpului poate fi imbunatatit urmand cativa pasi importanti:

  • Asculta cu mare atentie ceea ce isi doresc oamenii de la tine. Verifica daca ai inteles bine.
  • Deleaga. Daca nu ai cui sa delegi, si esti foarte aglomerat, cere ajutorul. E mai bine decat sa depasesti termenul-limita.
  • invata sa spui NU in acest moment. “Imediat ce termin ce am de facut voi putea sa te ajut”.
  • Noteaza-ti pe agenda ideile si cererile pe care le primesti din partea colegilor. Nu te opri din ceea ce faci.
  • Fa-ti un "to do list" pe hartie sau pe calculator. Stabileste-ti prioritatile pentru ziua, saptamana, luna in curs.
  • O data la 60 de minute ridica-te de pe scaun si plimba-te cinci minute prin birou. Plimba-te, nu fuma!
  • Tine cont ca Urgenta ta nu este Urgenta colegului tau si nici invers.
  • Actioneaza ca sa rezolvi problemele. Nu cauta scuze.
  • Asigura-te ca primesti raportul la timp. Nu astepta pana pe ultima suta de metri. Follow up.
  • Cea mai proasta decizie este sa nu iei nicio decizie. Actioneaza!

Cand vine vorba despre managemetul timpului in relatia cu tine insuti, ar trebui sa ai in vedere urmatoarele:

  • Noteaza-ti intr-un loc vizibil ceea ce este important pentru tine si cand iti doresti sa se intample.
  • Alege sa-ti faci un obiectiv SMART din ceea ce iti doresti. Nu visa cai verzi pe pereti! Ei exista doar in bolile mintale sau pe tapet.
  • Relaxeaza-te, dar nu lenevi!
  • Alege un interval de timp de 15 minute pe zi in care sa nu fii nici angajat, nici parinte, nici sot sau sotie. Acela este Timpul tau, doar al tau! si il meriti!
  • Daca nu ai un tabiet pana la varsta asta, ar fi cazul sa-ti gasesti unul. Nu transforma privitul la televizor intr-un tabiet. Mai bine citesti o carte.

Sursa foto: gazetadopovo.com.br

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea