Cariera

#party #petrecere #birou #firma

Petrecerile la birou, socializare si destindere la locul de munca

Petrecerile la birou sunt de multe ori o buna ocazie pentru ca angajatii dintr-o companie sa fie impreuna intr-un loc, sa socializeze, sa se cunoasca mai bine. Fie ca sunt de Halloween, Craciun sau simple mini-petreceri aniversare, party-urile la birou devin de cele mai multe ori metode de motivare, transformandu-se in puncte bune pentru intreaga organizatie.

Se apropie Halloween-ul, o sarbatoare de origine americana pe care au “adoptat-o” si o parte dintre romani, astfel ca pentru multe companii din tara este din nou motiv de petrecere. Insa ce inseamna sa organizezi o petrecere la birou?

Petrecerile in companie, un exercitiu de organizare

“Petrecerile organizate de companii sunt o responsabilitate a departamentului de PR, printre cele mai importante numarandu-se petrecerile de Craciun, Pasti si Halloween”, spune Georgiana Moncea, account manager in cadrul departamentului de Marketing&PR din cadrul Acasa Media . Astfel ca aceste petreceri devin mici proiecte ale departamentului de marketing si PR, pe care le duc la indeplinire si pentru dezvoltarea companiei din care fac parte. Ea aminteste faptul ca “organizarea unui party incepe cu cel putin o luna inainte cand se pun la punct numarul invitatilor, echipa de organizare, specificul petrecerii (care poate sa fie tematica, respectiv anii 60’, Halloween, petrecerea de Craciun), precum si posibilele locatii, meniul si cadourile invitatilor”.

Dupa ce aceste etape preliminare sunt foarte bine gandite teoretic, se calculeaza un buget estimativ si in functie de acesta “se trece la treaba”: “incepe show-ul - se trimit invitatiile de la care se asteapta confirmari , se cauta localul potrivit care se incadreaza in buget, se alege meniul, pentru ca fiecare invitat sa gaseasca ceva pe gustul lui, si se asigura bautura destula ca sa fie ”la discretie””. In cazul in care se ofera cadouri invitatilor la petrecere, acestea trebuie de asemenea incluse in lista cu prioritati, “ele constituindu-se pentru angajati in mici amintiri sau un beneficiu din partea firmei”.

Party-uri facute de colegi pentru colegi

Daca petrecerea are loc la birou se poate intampla ca angajatii sa organizeze ei insisi petrecerea sau sa ii ajute pe colegii lor de la departamentul de marketing si PR. Acest lucru s-a intamplat si in cazul echipei Anei Maria Popa, care, impreuna cu colegii ei au pus la punct petrecerea de Halloween de anul trecut. “S-a venit cu ideea de a se face un party de Halloween, pentru toata firma, asa ca ne-am ocupat de intreaga organizare. Am strans bani pentru placinta cu dovleac si vin fiert , am achizitionat cateva masti, am adus cateva cearsafuri negre pentru a le atarna de pereti, cateva lumanari, un playlist pe masura si ne-am bucurat impreuna de o super petrecere chiar in biroul nostru”, spune Ana Maria, amintindu-si cu placere de ce se intampla in urma cu un an in firma la care lucreaza.

In cazul mini-petrecerilor aniversare, ocazionate de zilele de nastere sau onomasticile angajatilor, reteta este destul de simpla: “ne uitam la tabelul cu aniversatii lunii si cam cu o saptamana inainte dam sfoara in tara sa strangem bani ca sa-i luam sarbatoritului un cadou, o amintire din partea noastra a colegilor. Iar de ziua lui ne strangem totii in biroul lui sa-i dam cadoul, sa-l pupam si sa ne bucuram de prajiturile pe care fiecare le aduce atunci cand e sarbatorit”, spune Simona Petcu, asistent de PR in cadrul unei firme producatoare de software din Bucuresti.

Toate aceste petreceri sunt motiv de bucurie pentru angajati, penrtu ca si ei considera important sa mai relationeze unii cu altii si altfel decat muncind. “Petrecere? Prajituri? Unde, cand? Count me in. Lasand gluma la o parte, toate ocaziile de acest gen sunt importante pentru ca asa poti macar sa ii vezi la ochi pe unii oameni care nu lucreaza in acelasi birou cu tine si cu care poate nu ai neaparat treaba”, spune Marian Pitcu, consultant financiar in cadrul unei companii de asigurari.

 

Daca vreti sa impartasiti din impresiile si experientele organizarii unor petreceri in cadrul companiei in care lucrati, o puteti face printr-un comentariu sau pe Forum .   

 

  •   2008-10-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu: Tot ce trebuie sa stii despre asigurarea obligatorie a locuintelor

Expertul Acasa.ro, Aurelian Popescu, consultant de asigurari

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expert Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Criteriile de alegere a unui laptop

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare