Cariera

#criza #cariera #instrument #companii #meserie #motivare

Motivarea non-financiara, un nou instrument pentru companii in lupta cu criza economica

Motivarea non-financiara – acesta este instrumentul de business propus companiilor pentru incurajarea si pastrarea angajatilor. Solutia ii apartine agentiei Roddia care a estimat ca in Romania, in acest an, exista o piata de motivare de peste 150 de milioane de euro.

In Romania piata motivarii angajatilor prin metode non-financiare este una inca in formare, una care incearca sa observe si sa ia lucrurile bune de la unul dintre cele mai bune exemple la nivel mondial, respectiv piata americana. Acolo, in urma cu doi ani valoarea pietei de motivare pentru angajati, altfel decat cea financiara de catre companii era de peste 61 de miliarde de euro, adica o pondere importanta din bugetele de comunicare si dezvoltare ale organizatiilor.

Instrumente noi de luptat cu criza financiara

Motivarea non-financiara este considerata de cei care il propun, respectiv agentia Roddia, “un instrument de business eficient in actualul context economic”, mai ales in aceasta perioada de criza financiara. “Urmatoarea perioada va fi una mai dificila, iar oamenii vor fi cei care vor putea face diferenta. Problemele financiare vor atrage restrictii bugetare, insa investind in motivarea partenerilor, a clientilor si/sau a angajatilor, companiile vor avea de castigat, pentru ca prin motivare se reuseste pastrarea oamenilor de valoare”, declara Mihai Prisecaru, director general Roddia. In plus, pentru ca exista o legatura foarte stransa intre eficienta angajatilor si satisfactia clientilor, motivarea celor dintai aduce un castig pentru ambele parti. “Este necesara o crestere de doar 5% a gradului de loialitate a unui client pentru a ridica profiturile/client cu 75%, in conditiile in care studiile “Society of Incentive & Travel Executives” (SITE) arata ca mai putin de 20% dintre angajati lucreaza la potential maxim. Motivarea non-financiara reprezinta un instrument de business ce poate eficientiza relatia unei companii cu partenerii, clientii, furnizorii si angajatii”, completeaza Prisecaru.

Ce inseamna motivarea non-financiara?

Roddia, cea care introduce instrumentul motivarii non-financiare pe piata romaneasca, defineste evenimentele de interactiuni si motivare non-financiara prin prisma orientarii atentiei spre factorul uman implicat in acestea, spre valoarea adaugata a acestor initiative. Astfel, interactiunile si campaniile de motivare non-financiara inglobeaza sub un singur concept evenimente destinate publicului larg, conferinte, evenimente speciale, team building-uri, evenimente de incentive, campanii de incentivare si de responsabilitate sociala etc. Astfel, printre jucatorii prezenti pe piata se regasesc agentii de BTL( Below the line advertising) si ATL(Above the line advertising), agentii de PR, agentii de evenimente si agentii de turism.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Generale Acasa.ro
  •   2008-10-28
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului