Cariera

#angajat #sef #companii #firme #motivare

Motivarea angajatilor, foarte importanta in perioada de criza

In timp de criza, motivarea angajatilor poate deveni un aspect foarte important, care sa faca diferenta intre companii si sa el ajute pe acestea sa aiba rezultate multa mai bune. Aceasta este parerea specialistilor in resurse umane si in recrutare, care ii indeamna pe sefii de companii sa mizeze pe motivarea angajatilor, chiar daca in aceasta perioada accentul ar trebui dus catre non-financiar.

Motivarea non-financiara poate avea un efect la fel de bun ca cea care implica cresteri salariale si bonusuri, care pe timp de criza se traduc prin costuri suplimentare pentru companie. Astfel ca specialistii in resurse umane cred ca un angajat va fi cu siguranta motivat daca va vedea ca eforturile ii sunt recunoscute de catre sefi, a caror multumire poate capata diferite forme, de la laude “in public” la discutii in privat referitor la evolutia respectivului angajat.  

In plus, despre un angajat nemotivat se poate spune ca este un angajat neproductiv. Potrivit lui Ryan Robinson, manager american, fiecare om din companie este o parte dintr-un mare tablou. "Imi pastrez oamenii motivati spunandu-i fiecaruia cat de important este el pentru succesul unui proiect”, a spus acesta, citat de NewsChannel.ro.

De asemenea, specialistii cred ca cei cu functii de conducere ar trebui sa incurajeze relatiile de calitate intre angajati, dar si intre angajati si sefi. Astfel, intr-o companie mica este de preferat ca toti angajatii sa se cunoasca intre ei, iar intr-o firma mai mare trebuie sa permita crearea a cat mai multe relatii.

Potrivit NewsChannel.ro, in cazul in care exista relatii bune intre angajati si lideri, comunicarea acestora este foarte buna si riscul aparitiei conflictelor este mic, chiar daca apar contexte favorabile. Mai mult, este foarte important ca dupa posibilele concedieri care pot avea loc intr-o companie, sa se incerce introducerea unei atmosfere motivante in companie, sa fie discutate si rezolvate posibilele conflicte iar deciziile sa fie luate in mod transparent.

 

  •   2009-05-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: O cariera de succes la varsta de 5 ani

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare