Cariera

#criterii #angajat #angajator #companie #cel mai bun angajator

Cum trebuie sa fie un angajator ca sa fie "cel mai bun"

Angajatul trebuie sa fie fidel, dedicat, pasionat, implicat, cu idei, orientat spre dezvoltare si spre binele companiei. Dar cum ar trebui sa arate angajatorul ideal? Iata cateva pareri despre calitatile care ar trebui avute pentru a ajunge la titlul de “ cel mai bun angajator ”.

In lume, si de cativa ani si in Romania, se fac topuri cu asa-numitii "cei mai buni angajatori " sau "cele mai bune firme pentru care sa lucrezi". Care este din Romania nu se poate spune la modul absolut, pentru ca nu exista vreun studiu care sa fi luat in considerare toti angajatorii din tara noastra, insa sondajele facute pana acum arata ca exista cateva companii care isi disputa titlul de cea mai cautata companie de catre candidati.

Angajatii spun cat de buna e firma

Criteriile avute in vedere in realizarea acestor studii tin in general de perceptia angajatilor despre firma la care lucreaza. Conform studiului european Hewitt Associates International, care a fost implementat in Romania de Pluri Consultants Romania o parte dintre calitaile considerate cheie pe care o firma trebuie sa le aiba pentru a fi considerat unul dintre cei mai buni angajatori sunt “corectitudinea fata de angajati, abilitatea de a inspira oamenii, recunoasterea si recompensarea performantelor remarcabile, gradul ridicat de incredere in acestia si satisfactia oferita de liderii companiei”.

In plus, se tine cont si de modul in care se suprapun viziunea asupra afacerii a angajatilor, top managementului si a departamentului de resurse umane, modul in care salariatii sunt incurajati inspre dezvoltare profesionala si personala, investitiile in personal.

Criteriile angajatilor, numeroase

Conform studiilor privind satisfactia fata de compania in care lucreaza, cum ar fi cel realizate de revista Capital sau cel alcatuit de Pluri Consultants Romania, angajatii apreciaza pozitiv daca in compania lor sunt implementate sisteme de beneficii, precum planurile de pensii non-obligatorii, telefon mobil, masina sau decontarea transportului pana la serviciu, asigurari diverse, tichete pentru vacanta, abonamente pentru sali de sport, dar si implementarea unui sistem de management al carierei, precum si recunoasterile si incurajarile la nivel personal. In plus, salarizarea, conditiile de lucru din companie, conditiile de dezvoltare personala in cadrul companiei si modalitatile de motivare financiara si non-financiara sunt foarte importante pentru angajati.

Un alt aspect pe care angajatii il remarca si se schimba raporturile intr-un mod pozitiv la el este acela al modului in care firma se raporteaza la ei. Astfel, conform studiului realizat de Pluri Consultants, salariatii firmei care a fost prima in top au considerat ca respectiva companie trateaza angajatii ca pe cel mai de valoare bun al companiei, ceea ce a fost un plus pentru aceasta.

De asemenea, comunicarea este un aspect pe care angajatii il puncteaza atunci cand se gandesc la angajatori. “Pentru mine conteaza foarte mult sa comunic cu cei din jurul meu, sa fac schimb de informatii, simt ca asa ma imbogatesc”, spune Matei Vasile, expert contabil . “Daca seful nu-mi da feed-back, daca colegii nu-mi spun ce au mai vazut, ce au mai facut, ce fac bine si pe unde mai gresesc, poti sa-mi dai un munte de bani, tot nu ma simt bine. Eu am nevoie de mai mult decat bani pentru a fi multumit de locul unde muncesc”, adauga acesta.

Poate unul dintre cele mai importante puncte avute in vedere de angajati este modul in care compania urmareste gradul de satisfactie a propriilor angajati. Astfel, conform specialistilor in resurse umane, daca din strategia aplicata a firmei lipseste acest aspect, angajatorul va fi “taxat” de catre proprii salariati.

Dupa cum reiese din studiul european Hewitt Associates International  “dorinta angajatorilor de a ajunge cei mai buni in viziunea salariatilor nu are neaparat un scop altruist”. Astfel, studiul arata ca cei mai buni angajatori genereaza un profit cu 24% mai mare pentru actionari decat celelalte companii.

  •   2009-01-20
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase: Cat de mult iti folosesti puterea de cumparator?

Expertul Acasa.ro, specialist marketing si vanzari Radu Mircea Chirvase

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului