Cariera

#time management #gestionare #timp #cum sa-ti gestionezi eficient timpul

Cum sa-ti gestionezi eficient timpul

managementul timpului este unul dintre cele mai importante puncte de bifat atat in activitatea de la serviciu, cat si in viata de zi cu zi. In plus, modul in care fiecare isi gestioneaza timpul devine un aspect urmarit de sefi atunci cand isi evalueaza angajatii si activitatea acestora. Organizeaza-ti timpul cat mai bine si astfel vei reusi sa obtii maximul posibil dintr-o zi obisnuita. Iata in continuare cativa pasi pe care ii poti urma pentru a obtine un management al timpului cat mai bun.

Pasi de urmat:


Pasul 1: Creeaza o lista cu lucruri de facut (respectiv taskuri de efectuat), impreuna cu dead-line-urile acestora. Cel mai indicat ar fi sa gandesti si un program de urmat pentru indeplinirea lor.

Pasul 2: Planifica-ti taskurile in functie de dificultate, tinand cont de momentele zilei si modul in care te poti concentra. Este indicat ca sarcinile mai dificile sa fie rezolvate in momentele zilei cand stii ca esti mai concentrat si mai alert.

Pasul 3:

Programeaza timp si pentru oameni, incluzandu-te si pe tine in acest program. In agenda zilei, respectiv a saptamanii, creeaza-ti si timp pentru tine, fie trezindu-te mai devreme cu o jumatate, fie sa mergi la somn cu jumatate de ora mai tarziu decat de obicei. Nu-ti uita prietenii si pe cei dragi, asa ca macar o data pe saptamana programeaza-ti o iesire cu sotul sau sotia sau aranjeaza un pranz cu prietenii.
 
Pasul 4: Prioritizeaza sarcinile in functie de importanta si de timpul necesar indeplinirii lor. Principiul lui Pareto, care spune ca 80 la suta din realizarile pe care le avem vin din 20 de procente din efortul depus, se aplica mai ales atunci cand gandesti strategic. Asa ca localizeaza si izoleaza acest 20% cel mai pretios, apoi concentreaza-ti eforturile pe task-urile care promit cele mai mari recompense.   

Pasul 5: deleaga cat mai mult posibil, imparte, pe cat posibil, sarcinile si cu ceilalti. In cazul in care la serviciu ai subordonati, deleaga-le sarcinile pe care le pot face ei, oferindu-le astfel atat responsabilitatea unor sarcini, dar si sentimentul ca seful lor are incredere in ei. Acasa, imparte sarcinile atat cu partenerul de viata, cat si cu copiii, iar pe acestia din urma incurajeaza-i sa te ajute cat mai mult la treburile casei. In cazul in care esti depasit de treburi, angajeaza persoane care sa se ocupe fie de casa, fie de gradina.

Pasul 6: Invata sa spui NU lucrurilor care nu sunt esentiale pentru tine si timpul tau, nu lasa lucruri neimportante sa te faca sa irosesti timp si efort. Nu te oferi voluntar pentru sarcini care nu reprezinta un interes clar pentru tine si activitatea ta, nu promite sa participi la ceva daca stii ca nu ai timp. Este mai bine sa refuzi politicos o invitatie decat sa promiti ca ajungi si sa nu reusesti sa o faci.  

Pasul 7: Depaseste lentoarea, nu te lasa distras de alte activitati si lupta cu inertia si rutina. Motiveaza-te permanent si cauta noi perspective ale vietii/muncii tale pentru a te pastra alert si pregatit pentru sarcinile de fiecare zi.

Pasul 8: Fereste-te de perfectionism . Nu-ti pierde timpul cu incapatanare perfectionand rezultatul unui task cand ai putea foarte bine sa iti petreci timpul apucandu-te de altul.

  Lucruri de care ai nevoie:

  • Agenda (in caz de nevoie una pentru la birou, una pentru acasa)
  • Calendar de perete sau de birou
  • Software de organizare de tip calendar: de exemplu Calendar in cadrul Microsoft Outlook (pentru birou) sau Note, Activitati, Remindere pe telefon sau PC

 

 

 

 

 

 

Sfaturi&Avertismente

  • Exista multe programe computerizate care te pot ajuta sa te pastrezi organizat si iti pot oferi o evidenta clara a derularii proiectelor la care lucrezi. Cauta pe Internet, pe la colegi, prieteni sau in magazinele de specialitate din zona in care te afli programul care sa se potriveasca cel mai bine activitatii pe care o desfasori.

  • Uneori, a fi prea eficient te poate face sa pierzi din vedere famecul lucrurilor pe care le faci. De aceea, echilibreaza cu atentie cele doua laturi ale vietii si muncii tale, nu fii atat de nerabdator sa tai puncte din lista cu sarcini, uitand sa te bucuri de aspectele care iti plac in ceea ce faci.

Daca ai avut probleme cu gestionarea timpului acasa sau la serviciu, ori daca ai vreo solutie pentru un time managemant eficient, impartaseste-ne mai jos impresiile tale.

 

  •   2009-04-30
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu: Cum sa-l inveti pe copilul tau valoarea banilor

Expertul Acasa.ro, Cosmina Marinescu, consilier financiar

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Pune o intrebare