Cariera

#job #loc de munca #sef #angajat

Cum sa te simti bine la locul de munca

In plina criza financiara, nu prea iti vine sa schimbi locul de munca, pentru ca sunt sanse mari sa nu mai gasesti altceva, cel putin nu in timp util. Daca jobul actual te "calca" pe nervi, invata sa profiti de orice situatie si sa intorci punctele negative in avantaje. Iata cateva modalitati care te vor face sa te simti bine la locul de munca.

Pasul 1. Identifica aspectele pozitive ale jobului tau

Daca il vei lua pe "Nu" in brate, nu vei reusi niciodata sa iti imbunatatesti viata pe care o ai. Asadar, incearca sa gasesti si aspecte pozitive ale jobului tau, chiar daca este vorba despre detalii marunte.

Poate ca locul de munca este aproape de casa si asta iti da posibilitatea de a te trezi un pic mai tarziu sau de a a avea mai mult timp liber . Beneficiezi de flexibilitate, iar seful este intelegator atunci cand ai o problema. Colegii sunt adevarati prieteni, iar pauzele sunt un prilej de relaxare.

Lista poate continua. Ia in calcul orice amanunt, vei vedea ca toate isi spun cuvantul la un moment dat. La final, intreaba-te de ce toate aceste lucruri conteaza pentru tine. Vei realiza astfel ca nu este important numai ce anume faci, ci si oamenii care te inconjoara sau conditiile de lucru.

Pasul 2. Analizeaza aspectele negative ale locului de munca

Desi poate parea o masura destul de extrema, este important sa analizezi si aspectele negative ale jobului. Ca si in cazul celor pozitive, asterne-le pe hartie si explica-ti care sunt motivele nemultumirilor tale.

Pasul 3. Stabileste-ti teluri

Telul tau principal Trebuie sa faci in asa fel incat sa iti placa jobul pe care il ai. De azi inainte, incearca sa iti urmaresti in mod constient activitatea de la serviciu. Stii ce iti place, dar si ce anume te enerveaza. Observa toate aceste lucruri. Astfel, te vei bucura mai mult de cele care iti sunt pe plac.

Atunci cand te confrunti cu neplaceri, adu-ti aminte care sunt avantajele jobului. Nu iti convine ca trebuie sa raspunzi toata ziua la telefon, insa te bucuri atunci cand ai ocazia sa socializezi si sa fii inconjurat de alte persoane. Te streseaza faptul ca stai toata ziua cu ochii in caculator, dar iti place ca poti fi mereu o persoana informata, afland lucruri noi. Ideea este sa faci o legatura intre avantajele si dezavantajele jobului tau, pentru a-ti reaminti permanent, atunci cand te lovesti de momente neplacute, care este si partea plina a paharului.

Pasul 4. Fii cel mai bun

Daca pana acum nu prea te stresai la job, pentru ca oricum nu erai prea multumit de ceea ce faceai, faptul ca esti o persoana competenta iti va aduce atat aprecierile colegilor, cat si pe cele ale sefului. Asa cum ai anticipat, laudele te vor face sa te simti mult mai confortabil la jobul tau. Daca tot trebuie sa iti petreci majoritatea timpului la locul de munca, cel putin incearca sa obtii rezultate. Eforturile tale vor fi poate, rasplatite: o functie mai inalta, un salariu mai mare, o relatie mai buna cu superiorii.

Pasul 5. Foloseste-ti pauzele cu intelepciune

Pauzele nu sunt facute doar pentru a servi masa de pranz. Daca tot ai ceva timp liber, atunci incearca sa profiti si sa te simti bine. Daca ai o ora la dispozitie, serveste masa, dar rezerva-ti o jumatate de ora pentru a citi cateva pagini dintr-o carte care te pasioneaza. Te vei mai deconecta putin de mediul de la serviciu. Iesi pentru o scurta plimbare sau stai de vorba cu unul dintre colegii pe care ii simpatizezi. Incearca sa eviti asocierea cu oamenii care au o atitudine negativa. Lucrul acesta te va influenta si pe tine, iar pauza va deveni mai mult o sursa de stres.

  •   2009-11-03
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras: Cum iti gasesti un job pe timp de criza?

Expertul Acasa.ro, psihologul Cristina-Andreea Dumitras

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului