Cariera

#cariera #job #loc de munca #angajat #angajator

Cum sa preiei controlul carierei tale

Pentru a avea succes in cariera , trebuie sa iti organizezi fiecare activitate astfel incat sa iti atingi scopurile. Cu toate acestea, de multe ori esti atat de ocupat incat uiti de unde ai plecat, care este drumul pe care il urmezi si ce iti doresti cu adevarat de la viata ta profesionala. Pentru a avea o evolutie satisfacatoare a carierei, invata sa preiei controlul asupra actiunilor tale.

 

Exploreaza posibilitatile
 

 

Evalueaza-ti jobul actual oferindu-ti un raspuns la urmatoarele intrebari: „Pozitia curenta imi pune in valoare abilitatile?”, „Imi folosesc potentialul la maxim?”, „Sunt pasionat de ceea ce fac?” Daca raspunsul este un coplesitor „Nu”, atunci este timpul sa faci o schimbare si sa descoperi un domeniu ce iti pune in valoare calitatile.
 

 

Perfectioneaza-te
 

 

Daca jobul actual reprezinta locul de munca pe care ti l-ai dorit, asta nu inseamna ca trebuie sa bati pasul pe loc. Tine-te la curent cu ultimele noutati din domeniu; in felul acesta te vei perfectiona si vei avea un CV remarcabil, care va deschide multe usi pentru cariera ta.
 

 

Evalueaza-ti munca
 

 

De multe ori, ne percem intr-un anumit fel, insa impresia pe care o lasam asupra celor din jur este total diferita. Tu crezi ca esti cel mai bun din domeniul tau, insa ce crede cu adevarat seful tau? Programeaza intalniri cu acesta si cere-i o evaluare corecta a performantelor tale. De asemenea, cere-i sfaturi despre cum ai putea sa iti imbunatatesti abilitatile. Astfel, vei sti sa iti stabilesti prioritati si vei avea o perspectiva realista asupra carierei tale.
 

 

Fii realist
 

 

Incearca sa iti faci planuri pe termen lung, pe care sa le realizezi cu teluri concepute pe termen scurt. De exemplu, stabileste-ti niste teluri specifice, pe care sa le atingi pana la sfarsitul anului. Printre aceste, s-ar putea regasi imbunatatirea performantelor la locul de munca, obtinerea unei promotii, o schimbare de cariera. Asigura-te insa ca telurile sunt realiste si ca fac parte dintr-un plan mai mare ce reprezinta traiectoria carierei tale.
 

 

Profita de timp
 

 

A fi eficient inseamna sa iti organizezi timpul pentru a-l folosi in favoarea ta. Fie ca este vorba despre intalnirile de la serviciu, sedinte sau activitati carora le acorzi mult prea mult timp, toate acestea trebuie organizate astfel incat sa te concentrezi asupra lucrurilor care au intr-adevar prioritate. Astfel, vei gasi timpul necesar pentru a te ocupa de tine si de evolutia ta profesionala, fara sa te pierzi in detalii.
 

 

Imbunatateste-ti relatiile la locul de munca
 

 

Mentine o atitudine pozitiva si incearca sa acorzi atentie modului in care relationezi cu ceilalti, mai ales daca este vorba despre oameni influenti, care iti pot da o mana de ajutor in cariera ta. Nu stii niciodata cine va fi promovat, cine iti va deveni sef sau care vor fi subalternii tai. Cu cat vei cunoaste mai multe persoane in domeniu, cu atat iti va fi mai usor sa fii la curent cu ultimele noutati, dar sa si profiti de oportunitati.
 
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea