Cariera

#cum sa delegi responsabilitatile #colegi #responsabilitati #delegare

Cum sa delegi responsabilitatile

Multi oameni mai putin decat ar trebui. De aceea, de multe ori nu reusesc sa-si termine taskurile, punand astfel in pericol intregul proiect la care lucreaza. Transfera din taskurile si obligatiile pe care le ai de indeplinit, da-le altora care au mai putine lucruri de facut - acest lucru iti va creste productivitatea si eficienta. Iata si cativa pasi pentru a reusi sa faci acest lucru cat mai bine.

Pasi de urmat

Pasul 1: Hotaraste-te daca vrei cu adevarat sa delegi.

Pasul 2: Decide cui vrei sa ii delegi responsabilitatile tale. Esti sigur ca persoana respectiva are calitatile si talentele potrivite, precum si cunostintele de baza, necesare pentru a le prelua? In plus, cat de repede va invata respectiva persoana toate lucrurile de care are nevoie pentru a face treaba buna?

Pasul 3: Spune-i persoanei care iti va prelua taskul in ce consta acesta: defineste-i exact lucrurile de care va deveni responsabila. Ofera-i detalii si despre locul pe care respectivul task il are in cadrul unui proiect mai mare, da-i o imagine de ansamblu, acest lucru il/o va ajuta sa inteleaga mai bine lucrurile. Clarificati impreuna obiectivele finale si decideti care vor fi termenele-limita.

Pasul 4:
Incurajeaza-ti delegatul sa actioneze independent si sa ia singur deciziile, accentuand rezultatele. Spuneti, "vreau sa vad asta si asta, nu-mi spune detaliile”.

Pasul 5: Lasa persoana pe care ai delegat-o sa faca taskul respectiv. Ofera-i ajutor in cazul in care are nevoie, dar nu fii prea intruziv/a daca are un mod de a face lucrurile diferit de al tau, fii flexibil/a si deschis in legatura cu modul in care altii fac lucrurile pe care le faci si tu.

Pasul 6: O data la o perioada de timp verifica stadiul in care se afla task-ul si ofera feedback care sa-l ajute pe cel care a preluat treaba.

Pasul 7: Recunoaste meritele persoanei care face treaba. Recunoasterea publica pentru o treaba bine facuta va incuraja si alte efoturi, in viitor.

Lucruri de care ai nevoie:

& Calendar

Sfaturi & Avertismente:

Deleaga taskurile pentru momentele in care te astepti ca productivitatea sa fie ridicata. Poti incerca zilele de la inceputul saptamanii, nicidecum vinerea.
Fii dispus/a sa raspunzi la intrebari si sa discuti despre progresele facute.
Nu da inapoi de la a oferi laude pentru lucrurile bine facute.
Evita sa te gandesti ca este prea mare deranjul sa delegi responsabilitatile. Delegarile isi vor arata roadele in timo daca task-urile sunt bine facute, mai ales daca trebuiesc facute in mod repetat.
Delegarea, instrainarea unui task nu se traduce prin faptul ca nu mai esti responsabil/a de el, trebuie sa te asiguri ca este finalizat si bine executat.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea