Cariera

#portalmanagement.ro #afaceri #afacere #productivitate

Creativitate in afaceri

O afacere de succes, in continua dezvoltare, este idealul majoritatii oamenilor. Fie datorita faptului ca visam la un program al nostru, in care sa muncim cu drag si spor doar in orele in care stim ca suntem cu adevarat productivi. Fie, pentru ca ne dorim sa aducem o schimbare intr-un domeniu si nu am gasit inca compania a carei filozofii sa ne permita acest lucru.

Indiferent de motiv, daca nu avem deja o viziune asupra cum ar trebui facute anumite lucruri, am putea spune ca este greu sa gasim inspiratia in afaceri. Mai ales in 2017, cand aproape toate ariile sunt suprasaturate, iar colosii pietei par de neajuns. Asadar, cum sa avem idei de afaceri cand totul pare supra-epuizat? Mai ca-ti vine sa renunti la a iti cauta o nisa datorita acestui sofism.

Intr-adevar, este nevoie de idei proaspete si se cere inovatia. Insa ce este de fapt inovatia? Daca nu ne gandim la minunatiile stiintei, care, desi au sens, pentru cei neinteresati de micromolecule si bioinginerie au un oarecare iz de Asimov (parintele sf-ului), atunci vorbim despre identificarea lipsurilor produselor existente in produsele si serviciile de pe piata.

La prima vedere, pare ca vorbim doar despre celebrul "hai sa oferim putin mai bine ca restul", insa "inovatia" este rar un produs cu totul nou, high-tech ca in cazul sticlei de apa ce se umple singura prin condens si filtrare. Este mai mult despre imbunatatirea unui produs intr-o directie pe care majoritatea producatorilor si antreprenorilor o ignora.

Daca ne uitam pe site-urile de profil, care vorbesc despre antreprenori si prin care vorbesc antreprenori, o sa observ niste aspecte, care la prima vedere par putin bizare. Majoritatea multimilionarilor sau antreprenorilor de un succes formidabil, nu au reinvantat roata, au creat noi standarde.

Putem sa il luam exemplu pe James Swanwick si afacerea lui de un milion de dolari intr-un an, povestea sa a fost recent publicata pe Portal Management. Un aspect, care frapeaza, al povestii este ca James nici nu a incercat sa gaseasca o oportunitate de afacere, "muza" care a inspirat povestea afacerii a venit la el, punandu-l intr-o situatie usor jenanta (intr-un restarant de 5 stele Michelin).

Stim cu totii ochelarii de vedere, cunoastem niste lucruri despre beneficiile lor. Cu toate acestea, parea ca dezvoltarea lor s-a oprit de ceva timp doar asupra design-ului sau transformarii lor in minicalculatoare.

In fine, ochelarii de protectie au reusit sa se mai dezvolte intr-o directie, din momentul in care un prieten de-a lui James a intrat cu o pereche de ochelari gigantici si portocalii intr-un restaurant de 5 stele Michelin pentru a se intalni cu el.

Dupa momentul stanjenitor, James Swanwick a aflat ca sticla portocalie protejeaza ochii (si creierul, intr-un fel sau altul ) de lumina albastra a monitoarelor, screen-urilor si display-urilor. Lumina, care da peste cap bioritmul organismului si inhiba secretia de melatonina, un lucru vital pentru odihna noastra. James a testat ochelarii pe el, a observat ca se trezeste mai odihnit. Problema? Nu putea folosi acesti ochelari in public. Asadar, a inceput sa isi puna problema design-ului si a practicabilitatii lor.

Dupa incercari repetate si destul de multe esecuri a reusit sa imbine utilul cu un design de exceptie. Iar, un an mai tarziu avea o afacere de un milion de dolari.

Povestea citita de-a-ntregul, iti vorbeste despre un proces lung de alegere a partenerilor, de contracte, incercari si dorinta de a reusi. Insa, probabil, cea mai buna morala a acestei povesti este ca cele mai bune idei vin de la sine. Si, cheia succesului sta in scopul pe care il ai. Cei mai multi antreprenori sustin ca daca scoul tau sunt numai banii, atunci nu ai cum sa dezvolti o afacere reala.

Daca James si dorinta lui pentru a oferi oamenilor un somn placut si putina protectie la supra-expunerea la lumina obositoare a aparatelor, nu este suficienta. Ne putem intoarce mereu la povestea lui Bill Gates sau Steve Jobs, despre cum au vrut sa schimbe lumea tehnologiei si au sfarsit prin a fi multimiliardari datorita inovatiei pe care au adus-o pe piata.

Advertorial

  •   2017-05-22
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Acasa.ro

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila:  Condu-ti tu cariera, nu lasa cariera sa te conduca!

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Citeste pe divahair.ro

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii