Cariera

#salariu #criza #negociere #angajat #angajator #loc de munca #job

Capcane de evitat atunci cand ceri o marire de salariu

Preturile se scumpesc, insa valoarea salariului tau pare sa ramana pe loc. Daca angajatorul nu face niciun demers pentru a-ti mari salariul, atunci ar fi timpul sa iei atitudine. Cu toate acestea, banii constituie un subiect delicat, mai ales intr-o economie de criza. Pentru a avea succes la negocieri, iata cateva capcane pe care sa le eviti atunci cand ceri o marire de salariu.

Probabil te gandesti ca cea mai buna metoda pentru a obtine ceea ce vrei este pur si simplu sa iti formulezi cererea in mod direct. Eventual, poate ca mentionarea unor probleme persoanle, gen marirea chiriei, scumpirea preturilor, il vor sensibiliza pe seful tau, iar acesta iti va acorda marirea dorita.

Succesul negocierilor nu tine insa de ce anume ceri, ci de modul in care formulezi cererea respectiva. O abordare mult prea directa ar putea ridica o bariera pe care cu greu o vei indeparta. Ideal ar fi sa iti construiesti o strategie bine pusa la punct care sa te conduca spre scopul fnal: marirea de salariu.

 

Nu iti obliga seful sa spuna „da”

 

Chiar daca esti genul care prefera sa se planga putin inainte de a trece la subiect sau dimpotriva, esti mai direct si spui exact ceea ce vrei fara sa incapa un „poate” la mijloc, nu ii spune sefului ca trebuie sa iti ofere un raspuns pozitiv. Si mai important, nu iti incepe discutia spunandu-i ca nu are cum sa iti refuze cererea. Presiunile gen „trebuie neaparat sa spuneti ”, „nu accept un raspuns negativ” etc. te vor face sa pierzi negocierea si sa iti creezi si o imagine proasta in fata sefului tau. Acesta stie deja ceea ce iti doresti tu, un raspuns pozitiv; incearca sa elimini presiunea si sa nu faci astfel de mentiuni.

 

Lasa emotiile deoparte

 

Atunci cand tu esti cel care solicita o marire de salariu, nu detii controlul situatiei din punct de vedere emotional. Fii sigur ca seful tau se va folosi de aceasta slabiciune a ta pentru a domina negocierea. De aceea, incearca sa iti mentii controlul, sa nu te entuziasmezi peste masura si sa iti lasi asteptarile sau temerile la o parte. Mai mult decat atat, renunta la atitudinea „rugatoare”, pentru ca vei pierde controlul asupra situatie. Daca vrei sa detii un avantaj, atunci uita de faptul ca ai nevoie de aceasta marire de salariu. Fii sigur pe tine, iar acest lucru te va face sa conduci discutia mult mai usor.

 

Pregateste-te

 

Afla cat ar trebui sa castige o persoana aflata in pozitia ta, tinand cont si de experienta in domeniu sau de anii pe care i-ai petrecut lucrand pentru compania respectiva. De asemenea, incearca sa afli care ar fi adevaratele motive care ar sta in calea maririi tale de salariu: un buget mai mic, un nou manager care schimba regulile etc.

 

Evita sa oferi un discurs

 

Este normal sa iti pregatesti din timp argumente pentru cererea ta, insa la fata locului, incearca sa pui intrebari care sa iti dezvaluie care este pozitia sefului tau in companie vis-a-vis de problemele salariale ale angajatilor, care sunt obiectivele acestuia, ingrjorarile etc. Formuleaza intrebarile astfel incat angajatorul sa nu iti dea un raspuns monosilabic, ci mai degraba, argumente care raspund la „cine”, „de ce”, „cand” sau „cum”.

 

Nu te gandi ca scopul tau sunt banii

 

Este foarte important sa iti stabilesti in minte de ce anume vrei sa porti o discutie cu seful tau. Raspunsul corect nu il reprezinta marirea de salariu; scopul tau este sa indeplinesti nevoile si obiectivele angajatorului. Fiecare decizie pe care o iei pe toata durata procesului de negociere trebuie sa il determine pe angajator sa realizeze faptul ca marirea salariului tau ar constitui si pentru acesta o investitie in viitor.

 

Nu iti prezenta jobul ca pe o problema

 

In schimb, prezinta-te ca fiind solutia problemelor companiei pentru care lucrezi. Ofera-i sefului tau exemple de situatii in care a trebuit sa faci fata unor provocari, dar si solutiile ingenioase pe care le-ai gasit. Cu cat poti aduce mai multe exemple, cu atat mai bine.

 

Nu ii oferi sefului un ultimatum

 

Niciodata sa nu il ameninti pe sef sau sa il incoltesti cu un ultimatum, pentru ca efectul s-ar putea sa nu fie chiar cel dorit. Foloseste un ton calm al vocii, expune-ti problemele si cere solutii din partea angajatorului. Cu cat apari mai dispus pentru a negocia si a intelege si punctul de vedere al sefului, cu atat sansele tale de reusita cresc.


 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea