Cariera

#angajat #angajator #birou #echipa #coleg #umor

Angajatii glumeti, intre sudarea echipei si disponibilizare

Angajatii glumeti se afla mereu intre doua extreme: aceea a rolului benefic pe care il au in echipa, pentru ca de cele mai multe ori ajuta la sudarea si dezvoltarea echipei, dar si aceea a modului in care sunt perceputi de catre sefi. Ei se afla mereu in pericolul de a fi considerati superficiali sau nepasionati de ceea ce fac, astfel ca risca sa fie printre primii care sunt dati afara in caz de disponibilizari .

Persoanele amuzante nu vor fi aproape niciodata percepute drept lideri de catre colegi. Acest tip de oameni risca sa fie catalogati gresit de catre colegi si sefi, care ii pot considera neseriosi, nepasionati si superficiali.

“Angajatii amuzanti sunt de obicei gresit perceputi atat de catre sefi, cat si de catre echipa cu care lucreaza. Chiar daca in cadrul iesirilor impreuna, colegii apreciaza un om glumet, care este «sufletul petrecerilor», la birou, un angajat haios este perceput drept superficial, lipsit de concentrare si mai ales lipsit de dedicatie fata de sarcinile profesionale”, puncteaza, pentru Evenimentul Zilei, Alina Negrea, senior partner la Aplus Performance, firma de consultanta.

Desi de cele mai multe ori sunt cei care destind atmosfera la locul de munca si ajuta la sudarea echipei, angajatii care reusesc sa glumeasca nu reusesc sa avanseze intr-o functie superioara, decat daca manifesta capacitati profesionale deosebite.

Haiosii, primii disponibilizati

Mai mult, potrivit specialistilor in resurse umane, acest tip de angajati sunt primii care sunt dati afara atunci cand in companie au loc restructurari . “De obicei, sunt primii angajati care pleaca, mai ales cand vine vorba despre disponibilizari - chiar daca au rezultate bune, sunt sanctionati astfel pentru atitudine si pentru imaginea de neimplicare pe care au proiectat-o”, adauga Alina Negrea.

Insa nici angajatii care stau tot timpul seriosi si incruntati nu au o soarta mai buna
. Ei risca sa fie izolati de catre restul echipei pentru ca intre membrii aceleiasi echipe de lucru functioneaza principiul simpatiei. Ideal, cea mai buna combinatie este cea in care un angajat glumet are si performante bune.

“Angajatii haiosi au in plus, fata de ceilalti, faptul ca reusesc sa creeze momente memorabile foarte usor, ceea ce creeaza un avantaj enorm in procesul de comunicare interumana. Sunt meserii - cum ar fi cea de vanzator, in care aceasta abilitate este una care poate face diferenta. Bineinteles ca a fi haios nu reprezinta conditia necesara si suficienta pentru a fi performant si apreciat in companie. Dar daca ai si re zultate, si beneficiezi si de harul de a avea simtul umorului bine dezvoltat, atunci sansele de succes cresc exponential ”, a precizat pentru EVZ Sorin Paun, partener al firmei de resurse uman Ascendis.

 

  •   2009-10-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Jigau

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului