In cartea sa, “On Becoming a Leader” (“Devenind un leader”), Warren Bennis a realizat o lista a diferentelor dintre leaderi si manageri, pentru a face lumina in ceea ce priveste cele doua notiuni si calitatile sau defectele care vin impreuna cu acestea.
Iata cateva dintre acestea:
- Daca managerul doar administreaza o companie, un leader inoveaza si modernizeaza metodele de lucru dintr-o companie.
- Daca managerul se poate duplica, el fiind o copie a unui model bine definit, leader-ul este original, el nu poate fi multipicat!
- Daca un manager mentine ordinea si uniformizarea proceselor, un leader dezvolta tot timpul metodele.
- Managerul se concentreza pe sistem si pe structura, in timp ce un leader pune accent oameni.
- Managerul foloseste tehnici menite sa controleze si sa verifice permanent rezultatul muncii subalternilor, in timp ce un leader are incredere in oamenii pe care ii conduce, inspirand la randul lui incredere!
- Managerul priveste lucrurile pe termen scurt si vine cu taskuri pe o raza mica de actiune. Un leader vine cu imaginea de detaliu si cu taskuri pe care subalternii sa le vada si sa le inteleaga pe termen lung.
- Mangerul are doua intrebari: cum si cand, in timp ce leaderul intreaba: ce si de ce.
Oamenii au nevoie de sefi nu doar pentru a li se atribui o sarcina, ci si pentru a li se defini un scop. Managerii trebuie sa isi organizeze subalternii nu doar pentru a creste eficienta, ci si pentru a motiva si a inspira oamenii, pentru a le dezvolta abilitati si talente, astfel incat rezultatul sa vina de la sine.
Asadar, ideal ar fi ca managerii sa deprinda cat mai multe tehnici de leadership. Dar, chiar si asa, daca un om nu este nascut sa fie leader, indiferent de cate cursuri ar urma, el tot un manager va ramane.
Sursa articol: Afaceri si leadership feminin