Cariera

#job #sef #loc de munca #angajat

10 lucruri care te vor face sa iti pierzi jobul

ong>Dupa ce, in sfarsit, ai reusit sa iti gasesti jobul ideal, nu cred ca iti doresti sa il pierzi din cauza unor greseli pe care pur si simplu le-ai trecut cu vederea. Iata cateva lucruri care te pot face sa castigi antipatia sefului si sa iti pierzi locul de munca.
1.Nu inveti ceea ce se asteapta de la tine
Indata ce ai pus mana pe job, ar trebui sa inveti tot ceea ce postul respectiv si taskurile acestuia presupun. In schimb, tu te bazezi doar pe experienta anterioara si nu te deranjeaza faptul ca trebuie sa ti se explice acelasi lucru de cateva ori bune.Acest obicei poate deveni destul de stresant in conditiile in care eficienta ta scade.
Organizeaza o sedinta cu managerul si noteaza–ti toate asteptarile pe care acesta le are de la tine. Astfel, elimini orice ambiguitate si iti faci treaba la standardele impuse de companie.
2.Folosesti destul de frecvent fraza “Asta nu face parte din taskurile mele”
Toata lumea trebuie sa impuna limite, pentru ca in caz contrar risti sa faci favoruri tuturor celor din birou si sa nu mai ai timp pentru a-ti indeplini propriile taskuri. Faptul ca vrei sa faci exact doar ceea ce ti-a fost scris in fisa postului demonstreaza ca tot ceea ce vrei de la jobul respectiv este salariul de la sfarsitul lunii. Mai devreme sau mai tarziu, seful tau va cauta pe cineva care are putin mai multa flexibilitate si initiativa.
3.Abuzezi de tehnologia companiei
Crezi ca seful tau nu isi va da seama ca in loc sa iti faci treaba, tu stai si conversezi prin mesaje cu prietenii? Majoritatea firmelor au posibilitatea de a supraveghea e-mailurile angajatilor si modul in care acestia folosesc programe de socializare gen messenger, asa ca ar fi bine daca ti-ai mentine conversatiile personale in afara serviciului. In plus, daca faci abuz de masina firmei sau de telefonul pe care il poti folosi la orice ora, aceste lucruri aproape ca iti garanteaza pierderea jobului.
4.Te folosesti in mod excesiv de facilitatile companiei
O alta practica foarte des intalnita printre angajatii firmelor este sa faca abuz de facilitatile pe care acestea le ofera. De exemplu, aproape in fiecare companie exista o camaruta plina cu diverse obiecte de papetarie , de unde angajatii se pot aproviziona atunci cand au nevoie. Doar atunci cand au nevoie! Nu cand vor sa mai duca si pe acasa cateva ceva.
La fel se intampla si cu xeroxul, la care are mana libera toata lumea. Nu-i asa ca te-a tentat si pe tine sa iti mai faci si copii personale, nu sa te rezumi doar la cele de serviciu?
Lista poate continua, insa adu-ti aminte ca suntem in plina criza financiara si toate abuzurile se resimt usor la buget. Asa ca nu ar fi de mirare daca cineva ar incepe sa supravegheze modul in care se abuzeaza de toate aceste facilitate.
5.Te plangi de jobul tau oricui este dispus sa te asculte
Fie ca nu esti multumit de salariul tau, fie ca nu ti place de sef sau de vreunul dintre colegi, nu pierzi nicio sansa de a-ti plange nemultumirile oricui este dispus sa te asculte. Atentie insa, pentru ca “peretii au urechi” si aceste informatii pot ajunge rapid la urechile sefului tau. Care crezi ca va fi reactia acestuia la cele auzite?
6.Nu lucrezi in echipa
Iti doresti sa fii numarul unu, dar asta nu inseamna ca trebuie sa calci pe ceilalti pentru a-ti atinge scopurile. Nu poti face totul de unul singur, asa ca ai nevoie de o echipa bine pregatita. Nimeni nu vrea sa lucreze cu un coleg arogant , asa ca daca iti ajuti colegii, vei avea parte numai de avantaje. In primul rand, persoanele care stiu sa se faca placute avanseaza mai repede in functii decat cei pe care nu ii simpatizeaza nimeni. In al doilea rand, colegii tai te vor ajuta si ei la randul lor, ceea ce te va conduce catre performante remarcabile.
Tine minte insa ca superiorii tai isi doresc o persoana care poate lucra in echipa, pentru ca nimeni nu vrea conflicte la serviciu intre angajati, asa ca pentru a-ti pastra jobul in siguranta, incearca sa lasi egoismul la o parte si sa te faci placut.
7.Iti aduci viata personala la serviciu
Fie ca vorbesti la telefon cu famiia si toata lumea poate auzi conversatiile voastre, fie ca ii tii de vorba pe ceilalti cu problemele tale personale, sefului tau nu ii va placea sa vada cum faci atata caz pe marginea vietii tale personale.
De la tine se vrea eficienta si profesionalism, nu sentimentalisme. Incearca sa minimalizezi numarul apelurilor personale sau a plecarilor din timpul serviciului pe baza unor probleme de familie.
8.Nu iti respecti programul
Vrei sa fii primul trecut pe lista de concedieri? Atunci vino la service tarziu si pleacca devreme. Daca nu se poate increde nimeni in tine ca vei ajunge la timp, cand ceilalti isi incep activitatea, atunci nu vei primi niciun fel de responsabilitate la job. Mai devreme sau mai tarziu, seful rau isi va dori o persoana mai constiincioasa.
9.Nu respecti termenele-limita
Pentru tine, un deadline inseamna mai mult o perioada in jurul careia ar trebui sa iti duci la bun sfarsit proiectele in care esti implicat. Intarzierile tale afecteaza insa si munca celorlalti si implicit reusita rezultatului. Dai dovada astfel de neprofesionalism si cand exista atatea persoane care si-ar dori un loc de munca, n-ar fi exclus daca firma la care lucrezi ar cauta pe altcineva.
10.Raspandesti zvonuri si barfe
Nu te porti abtine sa nu barfesti despre viata personala, insa atunci cand ti se spune sa tii un secret si tu incepi sa arunci zvonuri si printre ceilalti colegi, s-ar putea sa “castigi” mai mult decat antipatia colegilor.
  •   2009-11-25
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Sfatul expertului


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare