IT & C

YouTube imparte prada si cu utilizatorii romani

Persoanele care incarca filmulete pe celebrul site se vor infrupta din veniturile publicitare obtinute de gazda virtuala, dar numai daca au drepturi de autor . Echipa din spatele YouTube mestereste un mecanism de recompensare a creativitatii contribuabililor la bunul mers al site-ului, dezvaluie pentru BBC fondatorul proiectului, Chad Hurley. Utilizatorii romani s-ar putea lovi insa de un sistem de plata exclusivist, la care se adauga si necesitatea innobilarii postarilor cu drepturi de autor. Fara tam-tam Noul sistem se sprijina pe o imbinare de reclame, incluzind clipuri scurte ce preced fisierele video uploadate, si se aplica doar celor care au copyright asupra lor. Folosirea unor clipuri publicitare de trei secunde ar putea fi una dintre optiuni, anunta Hurley. Compania lucreaza de ceva timp la o tehnologie de detectie a amprentei audio, pentru identificarea materielelor cu drepturi de autor, a anuntat Hurley in cadrul Forumului Economic de la Davos, Elvetia. Initiatorul YouTube a confirmat pentru BBC ca diverse particularitati ale programului urmeaza a fi anuntate una dupa alta in decursul lunilor viitoare. Explozie de „cineasti” autohtoni In privinta efectelor pe care le va avea initiativa in rindurile utilizatorilor romani, parerile sint impartite. „Ceea ce stim despre utilizatorii romani ai YouTube este ca sint tineri, au o stare materiala in general buna, sint creativi si dornici de afirmare“, spune Dragos Dehelean, director general al companiei Selenis. „Eu cred ca vor accepta o oferta care nu le cere decit sa stea in fata calculatorului, sa fie creativi, sa obtina popularitate si pe deasupra le asigura si niste bani de buzunar pentru asta“, adauga acesta, cu precizarea ca miza materiala ar face numarul de „filme“ romanesti de pe YouTube sa explodeze. Pe de alta parte, Cosmin Mares, PR Manager al Softwin, spune ca recompensa ar trebui sa fie indeajuns de mare incit sa-i convinga pe romani sa piarda timp si bani pentru obtinerea drepturilor de autor. In schimb, specialistul crede ca aceasta actiune va fi primita cu bratele deschise de catre conationalii nostri implicati pe YouTube. „Orice initiativa de genul acesta este bine venita la noi. Romanii, dupa ce stim noi din piata, sint innebuniti sa faca poze si filmulete cu telefonul mobil“, completeaza Mares. Sharing mai presus de bani „Trebuie vazut exact modul in care vor fi recompesati. Nu stiu daca exista posibilitatea concreta ca romanii sa fie platiti, pentru ca exista sisteme internationale de plati online ce nu pot fi folosite in Romania“, spune Ionut Oprea, reprezentantul diviziei web a MediaPro. Acesta nu crede ca cifra romanilor care contribuie pe YouTube va spori dupa o asemenea initiativa, mai ales ca putini autohtoni fac parte din cele circa 10% din totalul utilizatorilor site-ului care contribuie efectiv, restul rezumindu-se la a privi pur si simplu. „Cred ca romanii au mai mult placerea de a imparti cu altii lucruri ce li se par lor mai interesante decit plata propriu-zisa“, adauga Oprea. Popularitate de miliarde Alte site-uri de video-sharing, precum Revver, impart deja cistigurile din publicitate cu utilizatorii, dar numai YouTube a reusit sa atraga zeci de milioane de useri. Compania a prins viata in februarie 2005, iar acum numara peste 70 de milioane de vizitatori pe luna. Cota mare de popularitate a facut ca site-ul sa fie achizitionat in noiembrie anul trecut de Google, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Romanii nu s-au lasat nici ei mai prejos si au raspindit pe web o serie de clone ale celebrului site. Printre acestea se numara trilulilu .ro si iutub.ro, care permit incarcarea de fisiere video si pe piata din Romania.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele