IT & C

Yahoo lanseaza propriul player muzical

Yahoo intentioneaza sa lanzeze propriul serviciu muzical online catre sfarsitul acestui an, in ciuda achizitionarii pentru suma de 160 milioane $ a companiei Musicmatch, anuntata saptamana trecuta.
Inca de anul trecut Yahoo lucreaza la propriul software music player, care se va baza pe un serviciile de abonare si download oferite de MusicNet.

In ciuda recentei achizitionari a companiei Musicmatch, Yahoo totusi intentioneaza sa lanseze acest pachet home-built in ultimul trimestru al acestui an. Gigantul Web va rula o perioada cele doua servicii impreuna inainte de a integra tehnologia Musicmatch si de a transfera abonatii acesteia la Yahoo.
Dupa mai mult de un an in care Yahoo s-a tinut departe de afacerea cu vanzarea de muzica in format digital , strategia actuala a companiei ar putea sa o plaseze intr-o pozitie de varf a industriei, in care isi fac simtita prezenta tot mai multi giganti, precum Microsoft si Sony.

Yahoo ia startul dintr-o pozitie aflata cu mult in spatele rivalilor sai. iTunes al Apple Computer, lansat in urma cu un si jumatate a vandut deja cantece in valoare de mai mult de 100 milioane $. Napster si RealNetworks si-au format deja o baza de abonati mica, dar in continua crestere, pentru serviciile lor muzicale, in timp ce ultimii intrati pe piata, Sony si Microsoft, inca incearca sa-si consolideze pozitia.

Strategia Yahoo ar putea ajuta compania sa-si faca intrarea, permitandu-i sa abordeze segmente de public diferite si sa utilizeze clientii Musicmatch ca si rampa de lansare.
Achizitionarea Musicmatch ii aduce companiei Yahoo un software bine perceput, un serviciu de downolad muzical asemanator cu Apple iTunes, un serviciu radio Net cu mai mult de 160.000 de abonati si un recent lansat serviciu deabonaresimilar celui RealNetworks Rhapsody.

Yahoo si Musicmatch au inceput negocierea termenilor de achizitionare in luna februarie a acestui an. Inca de atunci, portalul web a inceput dezvoltarea propriei aplicatii, cu ajutorul tehnologiei si inginerilor unei mici companii software cumparate, Mediacode.


Acesti ingieneri, care au ajutat la crearea programului Winamp, detinut acum de AOL, au ajutat la crearea unei aplicatii player strans legata de tehnologia Yahoo. De luni de zile acestia lucreaza si la legarea acestei tehnologii cu serviciile de download muzical si de abonare furnizate de MusicNet, care are printre clientii sai si AOL si Virgin Digital.
Analistii sunt de parere ca Yahoo a luat decizia cumpararii Musicmatch din mai multe motive. Compania muzicala, cu o vechime de 8 ani in industrie, are o baza de abonare in domeniul muzicii digitale mult mai sofisticata decat cea a Yahoo.

Acesti vechi utilizatori de muzica online ar putea fi atrasi de serviciul de muzica digitala a Yahoo, care va fi o parte importanta a activitatii sale.

De asemenea, tehnologia Musicmatch, cu recent adaugata posibilitate de a permite unui ascultator sa imparata melodiile cu un prieten, a constituit un alt factor in favoarea achizitionarii. Si nu in ultimul rand, cumpararea tine Musicmatch departe de alte mari companii, care ar putea constitui rivali importanti pentru Yahoo.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele