IT & C

#facebook #project glass #social media #social media 2013

Tendinte in social media in 2013: cum s-a transformat navigarea pe internet

Social media a ajuns cea mai populara activitate online, iar anul viitor evolutia mediilor sociale va fi si mai rapida. Peisajul social media ar putea fi foarte diferit la sfarsitul anului viitor. De la cresterea influentei utilizatorilor pana la dezvoltarea companiilor in acesta zona, iata care sunt cele mai importante trenduri in social media pe 2013.

Realitatea augmentata

Ochelarii de realitate augmentata Project Glass dezvoltati de Google urmeaza sa isi faca aparitia in 2013, iar aplicatiile bazate pe un astfel de gadget se vor inmulti rapid. Odata ce site-urile de social media patrund in campul vizual prin realitatea augmentata, experientele online si cele de gaming s-ar putea modifica intr-un fel inca nebanuit.

Continutul transmedia

In prezent, 93% din cei care au dezvoltat o afacere folosesc cel putin o retelea de socializare, cele mai multe campanii de promovare, fie ca este vorba de un film sau de un detergent, fiind popularizate tocmai prin platformele de social media. In 2013, mesajul va fi fragmentat si mai mult, astfel incat pentru a ramane la curent cu un joc sau cu un serial TV, vei avea nevoie de numeroase conturi de social media.

Estimarile analistilor din piata mai arata si ca, in total, se vor face achizitii de bunuri virtuale, prin intermediul jocurilor, in valoare de 6 miliarde de dolari, asa ca businessurile vizate au de ce sa-si canalizeze atentia catre dezvoltarea acestor segmente. 

Mutarea traficului online pe mobil

Cresterea internetului mobil este influentata de social media, in conditiile in care tot mai multe retele sociale au un trafic mai mare de pe telefoane si tablete decat pe desktop. Canalys Research a anuntat in 2011 ca, pentru prima data, vanzarile de telefoane mobile le-au depasit pe cele de desktop.

De asemenea, anul acesta, in Romania, vanzarile de smartphone au depasit asteptarile comerciantilor. Potrivit unei statistici a Okazii.ro, in primele 9 luni din 2012 doar utilizatorii acestui site au achizitionat 11 telefoane mobile si smartphone-uri pe ora. „In topul preferintelor, dupa valoarea vanzarilor, s-au situat producatorii: Apple - 46,51%, Samsung - 23,39%, Nokia - 11,87%, HTC - 4,65% si Blackberry - 3,25%“, a declarat Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro.

Astfel, un trafic tot mai mare in zona internetului mobil ar putea dicta si modificari importante in continutul social media.

Transformarea retelelor sociale in motoare de cautare sociala

Facebook va atinge in curand 1 miliard de utilizatori: doar populatia Chinei si a Indiei mai depasesc numarul de oameni care viziteaza zilnic reteaua sociala. Tendinta este sigura avand in vedere ca jumatate din populatia lumii are sub 30 de ani, iar 69% din parinti sunt deja "prieteni" in mediile sociale cu copiii lor. 

Numarul imens de utilizatori Facebook si YouTube (ca trafic deja al doilea motor de cautare) va transforma practic aceste site-uri in unelte de cautare social media. Desi Google+ nu creste in ritmul sperat, totusi popularitatea motorului de cautare pe care a fost creata platforma nu este in pericol. Zilnic, 20% din cautarile de pe Google sunt dupa termeni noi. 
 

Cresterea influentei recomandarilor sociale

Recomandarile altor utilizatori au un prag de incredere mult mai ridicat decat reclamele. Astfel, 53% din utilizatorii platformei de microblogging Twitter recomanda diverse produse prin intermediul acesteia. In conditiile in care 90% din utilizatori au mai degraba incredere in aceste recomandari decat in reclame (14%), este de inteles de ce tot mai multe companii aleg sa se dezvolte in mediile sociale. De pilda, in 2013, publicarea de continut social legat de un brand ar putea fi rasplatita tot mai des cu reduceri de preturi sau chiar gratuitati.

 Sursa foto: Experto.de

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele