IT & C

Televiziunea vine pe telefonul fix

O mare parte a companiilor mari de pe piata internationala IT&C isi diversifica, in prezent, domeniile de activitate. Microsoft, care a decis sa produca MP3 playere pentru a concura Apple, sau Apple care a anuntat ca este posibil sa produca un iPhone, un telefon mobil ca raspuns la intrarea Nokia pe piata muzicii online – toate aceste schimbari ale activitatii de baza, cea care a facut compania respectiva cunoscuta pe piata, sint doar citeva exemple. Piata se modifica, iar profitul scade sau creste in anumite domenii, fortind companiile sa se adapteze. O situatie care incepe sa se contureze si pe piata romaneasca. Schimb de domenii Companiile de cablu au intrat, in trecut, pe piata telefoniei fixe, “furind” o parte a clientilor fostei detinatoare a monopolului de stat, Romtelecom . La finele anului 2005, acestea detineau circa 10% din piata telefoniei fixe, aproximativ 462.000 de abonati, iar in acest an se estimeaza dublarea numarului de clienti, RCS&RDS anuntind, nu de mult, ca a ajuns, de unul singur, la 550.000 de clienti. Romtelecom, la rindul sau, a anuntat ca va intra, la inceputul anului 2007, pe piata televiziunii prin satelit. „Lansarea serviciului se inscrie in strategia companiei de extindere a portofoliului de produse si servicii. Evolutia tehnologica ne permite sa furnizam servicii integrate , respectiv telefonie, internet si tv”, a declarat recent Georgios Argentopoulos, directorul executiv de operatiuni al Romtelecom, citat de MEDIAFAX. Unele zvonuri de pe piata telecomunicatiilor nu exclud insa posibilitatea ca OTE (proprietarul Romtelecom) sa pregateasca, de fapt, compania pentru o posibila vinzare, incercind sa ofere, in acest scop, o gama completa de servicii (telefonie, Internet si televiziune). Surse din piata telecom au declarat pentru MEDIAFAX ca decizia de intrare a Romtelecom pe segmentul serviciilor de televiziune prin satelit este motivata si de reducerea veniturilor din activitatea de baza a companiei, si anume telefonie fixa. Cum arata piata Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004, compania a anuntat recent ca a depasit 350.000 de abonati la aceste servicii), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat in aprilie 2006) si Focus Sat Romania (care spune ca are peste 21.000 de abonati), care a intrat pe acest segment de piata in noiembrie 2004. Ulterior, Focus Sat Romania a fost achizitionata de operatorul de cablu TV UPC Romania, in iunie 2005. Romtelecom a activat pe piata CATV prin Cable Vision of Romania (CVR), companie achizitionata de Astral Telecom in aprilie 2005 pentru suma de 8,5 milioane de dolari. La momentul achizitiei, CVR avea aproximativ 50.000 de abonati. Preturi digitale Pentru a deveni abonatul unei televiziuni digitale, este nevoie de un decodor si de o antena, care pot fi cumparate cu banii jos (circa 20 RON) sau in rate, ori „imprumutate” de la companie. Numarul programelor este de peste 65, iar in prezent exista o serie de promotii (pachetul de baza gratuit un an daca cumperi echipamentul, anumite programe ca bonus etc). Pentru un pachet de baza, preturile pornesc de la 20 RON lunar.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele