Telescopul NASA a descoperit o noua gaura neagra

Telescopul NASA Galaxy Evolution Explorer a putut captura imagini cu intregul proces de consumare a unei stele de catre o gaura neagra . Un asemenea eveniment este foarte rar, deoarece gaura neagra e posibil sa fi stat mii de ani tacuta intr-o galaxie eliptica anonima. Insa prima stea care s-a apropiat de gaura neagra a si fost dezintegrata de forta gravitationala a acesteia. O parte a resturilor stelei s-au invartit in jurul gaurii negre, apoi au plonjat in aceasta, declansand o flama stralucitoare ultravioleta ce a putut fi detectata de telescop. Gaurile negre sunt aglomerari de materie concentrata a caror forta de atractie este atat de puternica incat nici lumina nu scapa. Se crede ca in centrul fiecarei galaxii exista cate o gaura neagra supermasiva. Gaurile negre active atrag materia din jurul lor, incalzindu-l si facandu-l sa straluceasca. Gaurile negre inactive, precum cea din galaxia noastra, sunt mai greu de studiat. (continuarea in Magazin Stiintific )