IT & C

Telefonul mobil - utilizat pentru "citirea" caracteristicilor produselor de pe raft

"Telefonul mobil este unealta naturala de combinare a lumii fizice cu cea digitala" - Cyriac Roeding, reprezentantul CBS. Par lucruri extrase dintr-un film SF: "vanatorii de case" conduc o masina, se opresc in dreptul placutei pe care scrie ca imobilul este de vanzare si indreapta telefonul mobil catre acesta. Cu un singur click, pe ecranul telefonului mobil apar scrise pretul solicitat, numarul de dormitoare si bai si alte detalii referitoare la casa. Expertii media spun ca industria telefoanelor mobile se indreapta foarte repede catre un asemenea moment. Noua tehnologie, utilizata deja in unele parti ale Asiei si aflata in stadiul de dezvoltare in Statele Unite, permite telefoanelor sa se conecteze cu obiectele de zi cu zi prin intermediul internetului. Acestea devin un fel de telecomenzi digitale, asa cum a explicat un reprezentant CBS. Cu ajutorul unei unde, telefonul poate citi informatii codate in obiecte si le poate traduce in imagini sau in texte afisate pe ecran. "Telefonul mobil este unealta naturala de combinare a lumii fizice cu cea digitala", a spus reprezentantul CBS, Cyriac Roeding. In Japonia, de exemplu, clientii de la McDonald's pot sa afle in acelasi mod informatiile nutritive, indreptand telefoanele catre cutiile in care sunt impachetate sandviciurile. In America, marile companii de publicitate si tehnologie precum Hewlett-Packard si Publicis Groupe, un conglomerat de publicitate, incearca sa isi popularizeze tehnologia in acelasi mod. "Odata ce ai pus mana pe acest produs, nu mai vrei sa te intorci la calculator", a spus Tim Kindberg, senior research la laboratorul din Bristol al celor de la Hewlett-Packard. "Sau, te afli in afara cladirii si vrei mai multe informatii despre ea. Noi numim acest lucru physical hyperlink". Cam in acelasi mod in care paginile web de publicitate au cunoscut un adevarat boom datorita posibilitatii de a fi legate la site-urile altora, tehnologia telefoanelor mobile, care face legatura intre obiecte si pagini web , va demonstra atributele codarii digitale a lucrurilor fizice. "Totul, in lumea fizica, contine informatii care au o legatura, undeva, in lumea electronica, inclusiv tu insuti sau biroul la care stai in acest moment", a spus Chas Fritz, Chief Executive la NeoMedia Technologies, o companie care dezvolta aceste capacitati ale telefoanelor celulare. Cel mai promitator mod de a lega telefoanele celulare cu obiectele este o noua generatie de coduri de bare : un mozaic de patrate albe si negre care pot cripta mult mai multa informatie decat traditionalele coduri de bare. Camerele de pe telefoane mobile scaneaza codurile, care sunt apoi traduse in filme, muzica sau texte care apar pe ecranul telefonului. Hewlett-Packard si Publicis Groupe se intalnesc pentru a doua oara cu reprezentantii companiilor de telefonie mobila sa pledeze pentru aceasta tehnologie. Companii precum Motorola si Microsoft sunt interesate de utilizarea codurilor. In Japonia, acest tip de codare nu ajuns sa fie folosit pe scara larga decat dupa ce marile companii au inceput sa incarce cititoarele de coduri pe noile modele de telefoane, in urma cu doar cativa ani.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele