IT & C

Telefonul mobil, folosit pe post de bilet de avion

Cateva companii aeriene experimentează un sistem care lasă pasagerii să facă îmbarcarea ( check-in ) în aeronave prin identificarea doar cu telefonul mobil în loc de bilet. Două companii japoneze de transport aerian , Japan Airlines (JAL) şi All Nippon Airways (ANA), folosesc această metodă şi astfel operatorul nu va mai trebui să caute clientul în baza de date pentru a valida biletul. Cu toate acestea, chiar dacă noile sisteme pot economisi hartie şi timp, ele nu reuşesc să scurteze timpul pierdut la controlul de securitate. În cele mai multe cazuri, bagajele de călătorie ale pasagerilor, trebuie să stea la coadă pentru verificări. JAL a introdus un sistem de check-in intitulat "Touch and Go" (atinge şi treci) încă din 2005, în patru aeroporturi din Japonia. Serviciul s-a extins într-un an în 44 de aeroporturi în toată Japonia, dar este valabil numai în cazul zborurilor interne unde pasagerii nu trebuie să se legitimeze. În septembrie anul trecut, ANA a dotat 24 de aeroporturi japoneze cu maşini care să citească celularul la sistemul de check-in, iar pană la sfarşitul lui 2007 intenţionează să acopere cu această tehnologie toate aeroporturile nipone în care operează. Tehnologia folosită în aeroporturile japoneze este asemănătoare cu cea folosită în unele sisteme de control a biletelor în transportul urban, unde un card sau un telefon mobil este trecut prin faţa unui senzor. Sistemul este similar celui construit de compania romană UTI şi în curs de implementare în transportul urban din Bucureşti. Chiar dacă cele două companii aeriene din Japonia consideră că programele de check-in wireless sunt un succes, nu este de aşteptat ca astfel de sisteme să funcţioneze în viitorul apropiat şi pentru zborurile internaţionale sau în alte parţi ale globului.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele