IT & C

Telefonia fixa isi face loc in ofertele operatorilor mobili

Pentru ca piata de telefonie mobila este saturata, providerii se orienteaza si spre serviciile de telefonie mobila. Daca Romtelecom a pierdut un milion de abonati intr-un singur an, incercand sa parieze pe internet si trafic de date, operatorii mobili incep sa isi intoarca fata si catre telefonia fixa. Este clar pentru departamentele de dezvoltare ale operatorilor de telefonie mobila ca numarul de utilizatori de servicii GSM din Romania nu mai poate creste. Si asta nu din cauza puterii scazute de cumparare a romanilor, ci pur si simplu din motive fizice. Asta pentru ca din cei 22 de milioane de romani, peste 17 milioane sunt utilizatori de telefonie mobila. Motiv pentru operatorii de telefonie mobila sa lanseze oferte de servicii de telefonie fixa dedicate companiilor, pentru ca din aceasta zona economica vin si veniturile cele mai mari. Vodafone este primul operator mobil care s-a "incumetat" sa lanseze o oferta pentru servicii de telefonie fixa. Vodafone Office Zone este disponibil clientilor de afaceri la tariful de 12 dolari /luna, fara TVA, pentru fiecare utilizator al serviciului din cadrul companiei. Pentru apelurile efectuate intre membrii grupului, clientii beneficiaza de tariful unic de 0,02 dolari/minut. Orange nu a intrat pe telefonia fixa Apelurile in reteaua fixa Vodafone precum si catre celelalte retele fixe nationale vor fi tarifate cu 0,03 dolari/minut. Tariful catre reteaua mobila Vodafone este de 0,08 dolari/minut. Apelurile catre alte retele mobile sunt taxate cu tariful unic de 0,12 dolari/minut. Orange nu are inca un serviciu de telefonie fixa, insa in Europa de Vest compania deja a intrat pe aceasta piata, asa ca in scurt timp si in Romania vom putea vorbi pe fixul Orange. Piata are un potential mare, anul trecut, s-au vorbit in Romania mai bine de 20 de miliarde de minute la telefon, din care peste 8 miliarde in retelele de telefonie fixa. Operatorii alternativi, in frunte cu UPC si RCS&RDS, au acumulat aproape o treime din piata liberalizata in 2003, iar restul a ramas sub acoperirea Romtelecom. La scurt timp dupa ce Romtelecom a anuntat oferta de telefonie care include comunicatii gratuite, RCS & RDS a lansat propria oferta de telefonie gratuita. Ca sa nu fie mai prejos, Romtelecom a anuntat recent programul "Clientul pe locul 1", care isi propune sa mai stopeze din migratia spre noii furnizori de servicii de telefonie fixa, inregistrata in ultimii ani. Pentru mai multe informatii legate de afaceri, imobiliare, IT&C, media si advertising, turism, economie si finante aboneaza-te la Newsletter-ul Financiar Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele