Telefoanele mobile afecteaza ADN-ul

Din seria cercetarilor care plaseaza telefoanele mobile intre factorii favorizanti ai aparitiei unor maladii, un nou studiu finantat de Uniunea Europeana releva faptul ca undele radio emise de acestea afecteaza celulele si ADN -ul in conditii de laborator . Numit Reflex, studiul efectuat de 12 echipe din sapte tari europene a concluzionat ca mobilele reprezinta un risc pentru sanatate si ca este nevoie de efectuarea unor cercetari mai aprofundate pentru a vedea daca aceste efecte se produc si in alte conditii decit cele de laborator. Experimentele au fost derulate pe parcursul a patru ani sub indrumarea grupului german de cercetare Verum. Dupa expunerea la cimpuri electromagnetice tipice telefoanelor mobile, celulele au prezentat o crestere semnificativa a numarului de ruperi ale ADN-ului (substanta care inmagazineaza toate datele genetice ale unui organism si ale diferitelor sale celule). Acestea nu au putut fi reparate de fiecare data de catre celulele afectate. Celulele care sufera mutatii sint considerate de cercetatori o posibila cauza a cancerului.
Radiatiile utilizate in acest studiu s-au incadrat in limitele SAR (intre 0,3 si 2 W/kg). Majoritatea telefoanelor mobile emit semnale la niveluri SAR cuprinse intre 0,5 si 1 W/kg. Limita maxima admisa de catre International Commission of Non-Ionizing Radiation Protection este 2 W/kg.