IT & C

SMS-ul s-a angajat in publicitate

Intr-o piata media din ce in ce mai fragmentata, in care companiile cauta modalitati de comunicare cit mai inedite, reclama pe telefonul mobil este una dintre solutii.

Telefonul mobil nu mai este de mult doar o platforma tehnica prin care utilizatorii pot comunica. Evolutia statutului telefonului mobil de la a fi o componenta de tehnologie la un accesoriu extrem de popular a inlesnit accesul companiilor in mediul privat al posesorilor: prin intermediul reclamei pe telefonul mobil.

De asemenea, un alt element care a favorizat patrunderea in universul privat al consumatorului il reprezinta si faptul ca individul este intr-o continua criza de timp. In acest context, companiile incearca sa ii capteze tot mai mult din timpul si asa limitat pe care il are la dispozitie.

Desi a fost introdus pentru functia sa de baza, aceea de a inlesni comunicarea intre oameni, in scurtul timp de la lansarea lui, telefonul devine din ce in ce mai mult un purtator de «content» (cum ar fi ring tone-uri, poze, informatie etc). Folosirea acestui canal de comunicare si pentru reclama este deci un pas natural, spune Irina Pencea, group account director la agentia de publicitate Odyssey.

In consecinta, aparitia acestui nou tip de relatie intre consumator si telefonul sau mobil determina companiile sa apeleze la care sa includa aceasta noua componenta de comunicare.

Arma de marketing sau jucarie?

Reclama pe telefonul mobil inseamna fie afisarea de bannere promotionale pe portalurile mobile, fie promovarea produselor prin SMS, fie reclame voce introduse in timpul convorbirilor in schimbul minutelor gratuite sponsorizate de anumite companii.

Aceste servicii sint la inceput pe piata din Romania, unde s-au dezvoltat de exemplu aplicatii de apelare automata cu mesaje promotionale voce, declara Ciprian Negura, head of VAS Development, Cosmote.

Pe linga campaniile promotionale, care au drept obiectiv construirea notorietatii companiei prin promotii pentru consumatori, exista si alte tipuri de campanii, la fel de importante: cele care se bazeaza pe captarea atentiei consumatorilor sau campaniile CRM, care au caracter informativ, fiind utilizate pentru fidelizarea clientilor deja existenti.

Telefonul este o arma de marketing din ce in ce mai mult si in Romania. Acest canal de comunicare ne permite sa alegem consumatorii care sint cei mai importanti pentru brand, spune Pencea. Ionut Mosteanu, strategy director, Cohn & Jansen Ashley & Holmes, este de alta parere:

La noi inca nu este o arma de marketing. Insa dupa toate semnele, producatorii de tigari sint cei care vor transforma in curind telefonul mobil in arma de marketing.

Viitorul suna bine

Chiar daca ne aflam inca departe de investitiile facute in acest tip de comunicare peste Ocean ori in UE, viitorul, fara indoiala, suna bine si pentru noi, tinind cont de penetrarea fulminanta a telefonului mobil si de disponibilitatea spre acest gen de comunicare a romanilor, spune Sorin Psatta, strategy & research director Graffiti BBDO.

Mosteanu, la rindul sau, sustine ca toata lumea trebuie sa puna umarul la aceasta evolutie. Astfel, operatorii de telefonie sint sfatuiti sa fie mai flexibili, pentru ca pina la urma ei vor beneficia in mare masura de succesul acestei noi unelte de marketing.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele