IT & C

Scoli de zambete pentru japonezii sfiosi

Ceea ce oamenii din alte parti ale lumi iau de-a gata sau nici nu-si dau seama ca au din belsug – capacitatea de a-si dezvalui emotiile intr-un zambet – este pentru economia japoneza „un bun” aflat in mare deficit. Prin urmare, arata The Times, japonezii nu doar ca au infiintat un Institut al Rasului (condus de Yoji Kimura, un reputat profesor de sociologie de la Universitatea Kansai), dar au creat si o adevarata industrie care sa acopere acest deficit al economiei. Poate ca, dupa ce ai reusit sa-i faci pe japonezi sa zambeasca mai mult, ii vei face si sa lucreze mai cu spor, si sa cheltuiasca mai mult – isi zic promotorii acestui curent de gandire. Astfel ca toata lumea, de la cadre universitare la celebre firme de electronice, investeste in industria rasului. De pilda, Yoji Kimura lucreaza la un dispozitiv care va masura daca oamenii considera ca o gluma este buna sau nu, indiferent de cat rad atunci cand o aud. Cu un asemenea instrument de masurare stiintifica, umorul din mass media nu ar mai fi creat „dupa ureche”, ci respectand niste parametri precum in orice alta industrie respectabila. In paralel, companiile Sony si Olympus au creat camere foto care se declanseaza automat cand depisteaza un zambet ori care pot chiar sa refuze sa faca vreo fotografie, daca nimeni nu zambeste in directia lor. Datorita cererii pentru asemenea camere, Sony intentioneza sa mareasca productia la 35.000 de bucati pe luna. In fine, pana si o companie de echipamente medicale a intrat pe „piata rasului”, producand un aparat de masurat parametrii fizici ai zambetului (cat de larg se intinde pe fata, daca dintii sunt dezgoliti sau nu etc.), dar si „calitatea” lui, adica in ce masura ar avea un efect bun asupra interlocutorului. Aparatul, denumit „Okao Vision” este vandut patronilor din industria turistica ce vor putea sa masoare calitatea zambetelor angajatilor si sa le ceara sa-si imbunatateasca „performantele”, in caz ca acestea sunt nesatisfacatoare. Iar aceasta se poate face urmand cursurile oferite de nenumarate „scoli de ras”, care pretind ca pot creste profitul patronilor ai caror angajati urmeaza asemenea cursuri. „Oamenii au inteles ca zambetul este un lubrifiant al afacerilor, iar companiile au inteles sa-l transforme intr-un element-cheie al strategiilor lor”, considera Yoshihiko Kadokava, care preda lectii pentru un zambet mai bun. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele