IT & C

#utilizatori #tineri #romania #internet

Romanii pe Internet la sfarsitul lui 2009: tineri, educati si fara casa

Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2000 de site-uri din Romania, pe un esantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenti, romanii care folosesc Internetul sunt preponderent tineri, cu studii superioare sau post-universitare si venituri mici .

Astfel, desi a scazut usor numarul utilizatorilor fara niciun venit: 21,57%, un procent important il detin cei cu venituri lunare sub 500 de RON - 15 %. In ciuda crizei generalizate, insa, se inregistreaza o tendinta usor ascendenta la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar - de la 1,47% dintre utilizatori in iunie 2009 la 1, 69% in decembrie.
 
Tot surprinzatoare este si intentia a aproape un sfert - 24,92% - dintre respondenti de a-si cumpara o locuinta in 2010, in timp ce alti 38,36% au declarat ca-si vor achizitiona o masina anul viitor. Aceasta in conditiile in care 20,94% dintre participantii la studiu au deja un credit sau rate la comercianti.

Cea mai activa categorie de varsta ramane cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani - 21, 96% - insa castiga teren si categoriile mai varstnice:  30 - 34 ani - 11,71%; 34 - 39 ani - 10,24%; 40 - 49 ani - 12,51%; 50 - 59 ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (53,24%), fata de 46,76% femei care folosesc Internetul. In proportie de 43, 62%, utilizatorii romani de internet au absolvit o forma de invatamant superior si/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii.

Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127699 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet realizata de trafic.ro anul acesta si contine atat indicatori atat demografici (varsta, sex, localizare geografica , venit, studii), cat si referitori la valori, interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor.

Participarea la aceasta cercetare a fost gratuita pentru toate site-urile inscrise in trafic.ro, iar rezultatele personale si cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agentiilor si potentialilor clienti pentru publicitate online , intr-un format profesionist.

trafic.ro este serviciul de monitorizare si analiza in timp real a audientei web din Romania ce permite compararea performantei a peste 45.000 de site-uri din .ro.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele