Peste jumatate dintre romani considera ca este extrem de important sa detii cele mai noi gadget-uri tehnologice de pe piata, iar primul criteriul in achizitionarea unui astfel de produs este marca, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Synovate .
Astfel, pentru 52% dintre romani brandul reprezinta cel mai important criteriu in decizia de cumparare, acesta fiind urmat de pret - 19% si de usurinta in utilizare - 15%.
Cat priveste mobilitatea sau designul dispozitivelor electronice, doar 5% si respectiv 2% dintre romani dau importanta acestor criterii .
Conform studiului, 28% dintre romani asociaza cele mai noi tehnologii cu marca Sony, urmata de Phillips - 23%, Samsung - 13%, Microsoft - 6% si LG - 5%.
Studiul Synovate a fost realizat pe 5.500 de respondenti din Canada, China, Franta, Ungaria, India, Romania, Arabia Saudita, Slovacia, Taiwan si Thailanda .
Cat priveste importanta acordata detinerii celor mai noi tehnologii, romanii sunt devansati de locuitorii Arabiei Saudite - 87% din populatie.
Mai mult, potrivit acestui studiu suntem dependenti de telefonul mobil, 45% dintre cei intrebati au raspuns ca nu pot trai fara acest obiect, in special sauditii - 68% si tailandezii - 61%.
Insa, cele mai indispensabile gadget-uri sunt considerate laptop-urile - 9%, urmate de televizoarele cu plasma - 8%.
In fata deciziei de a cumpara astfel de produse, cei intrebati au raspuns ca se confrunta cu doua probleme: pretul si usurinta in utilizare.
Pentru cumparatorii din China usurinta in utilizare reprezinta o prioritate - 38%, urmati de cei din Thailanda si Taiwan.