IT & C

Reguli pentru mailurile de sarbatori

Felicitarile si urarile virtuale trebuie sa urmeze si ele Codul bunelor maniere . AXIGEN, companie specializata in servicii de mail, a realizat un minighid cu reguli de comportament pentru cei care colinda online. Fie ca sint desene cu brazi si oameni de zapada, fotografii tematice sau pur si simplu urari scrise, trimise colegilor, prietenilor ori partenerilor de afaceri, felicitarile au invadat deja e-mailurile din aceasta perioada. Dupa modelul corespondentei traditionale, si cea electronica trebuie sa respecte o suita de reguli, pe care AXIGEN a botezat-o netiquette (reguli de eticheta in spatiul virtual). Ciorna online Recitirea mailului, pentru a corecta greselile ortografice, frecvent prezente pe Internet, este una dintre regulile principale. Includerea unei semnaturi electronice, mai ales in cazul corespondentei de afaceri, si verificarea dimensiunii fisierelor atasate pentru a nu se ivi probleme vor impresiona placut destinatarul, asigura autorii netiquettei. Ca si in cazul unei conversatii telefonice, este bine ca acela care trimite mesajul sa fie scurt si la obiect. "Un mesaj stufos cit o carte de telefon nu va aduce nici un premiu de literatura, insa va reusi sa il plictiseasca pe destinatar suficient de mult", mai avertizeaza responsabilii cu manierele virtuale. De asemenea, adresa de e-mail a destinatarului trebuie verificata cu grija, pentru a evita ajungerea mesajului la alt destinatar sau timpul irosit pentru o litera tastata gresit, iar subiectul sa fie cit mai expresiv pentru a ilustra mesajul. Fara litere mari Unul dintre lucrurile care ar trebui evitate este trimiterea mesajului catre un grup de persoane cu trecerea tuturor adreselor la rubrica TO. Se poate folosi BCC (Blind Carbon Copy), ceea ce permite destinatarilor sa isi pastreze adresa ascunsa de ochii celorlalti. Un lucru nepoliticos este continuarea "chain letter"-ului (mesajele care solicita sa le trimiti unui anumit numar de persoane) sau "hoax"-urilor (cele care dau informatii eronate cu titlu de farsa). In afara de faptul ca acestea ingreuneaza inutil traficul pe Internet, nu aduc fericire eterna sau un milion de dolari de la Yahoo!, dupa cum promit. Nu trebuie trimis mai departe un mesaj fara stergerea expeditorului anterior, si nici folosite excesiv majusculele, pentru ca, in comunicarea electronica, folosirea lor este sinonima cu utilizarea unui ton ridicat si agresiv.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele