IT & C

#razer #carcharias #razer moray+ #gaming

Razer Carcharias & Moray+ Review

Razer , unul din numele grele ale industriei de periferice gaming a prezentat in 2009 doua noi produse, doua seturi de casti audio, Razer pentru PC si Moray+, casti portabile pentru consolele de joc.

Modelul Carcharians a fost facut oficial in cadrul show-ului CES 2009 alaturi de un mouse de gaming wireless denumit Mamba, iar castile portabile Moray+ sunt urmasele versiunii Moray.

Razer Carcharias

Asemenea altor casti de gaming existente pe piata Razer Carcharias au microfon, cupe de urechi (in jurul urechii) si "telecomanda" plasata pe firul castilor. Totodata, pentru a pastra stilul produselor anterioare si acest set este confectionat din plastic lucios de culoarea neagra. Astfel, Razer Carcharias vin echipate cu doua cupe pentru urechi destul de mari ca sa inconjoare urechea utilizatorului. Mai mult, buretii protectori nu sunt imbracati in piele sintetica, ci sunt inveliti intr-un material moale flausat.

Banda care vine peste cap este din plastic, iar partea din interior al acestei "cordelute" este imbracata in burete si aceelasi materiale moi care nu deranjeaza. Totusi, majoritatea castilor au si anumite puncte slabe, cum ar fi "incheieturile" care leaga cupele cu banda de cap. In timp acestea cedeaza si se rup.

Pentru aceasta problema cei de la Razer au venit si cu o solutie si anume sistemul de lungire a benzii de cap este confectionat din doua bare subtiri de metal. Totodata, cordeluta castilor este flexibila, lucru care face setul de casti mai rezistent atunci cand sunt smulse la repezeala de pe urechi.

Firul castilor, un alt element important, iar acesta este si el rezistent. Avand o lungine de 3 m acesta este imbracat intr-un material textil care il face mai rezistent la uzura. Alaturi de microfon, care este asezat pe casca stanga, pe firul castilor mai exista "telecomanda" pe care sunt dispuse lateral butonul de activarea a microfonului si o rotita care controleaza volumul sunetului. Pe partea din spate a "telecomenzii" se afla o clama care ajuta la ancorarea castilor de imbracaminte.

Ca performanta audio Razer Carcharias s-au prezentat bine. Egalizatorul castilor este foarte bine calibrat, iar utilizatorii nu sunt nevoiti sa umble la setarile de sunet ale computerului. Partea buna este ca modelul reda un sunet foarte bun atat in timpul jocului, cat si atunci cand redau muzica.

Totusi, modelul nu poate fi pefect, lui Razer Carcharians lipsindu-i functia multi-channel, dar acest aspecta poate fi ignorat, deoarece castile nu sunt dedicate audiofililor. Concluzia este ca Razer Carcharias sunt un solide si care redau un sunt foarte bun, singurul "neajuns" fiind pretul care ar putea face o serie de gameri sa ocoleasca produsul.

Razer Moray+

Setul de casti Razer Moray+ este urmasul versiunii Razer Moray, aspectul celor doua fiind foarte asemanator, dar noua varianta de casti fiind mai bine "dotata" din mai multe puncte de vedere. Moray+ pastreaza trasaturile primului set de casti , adica model (in ureche) cu bulb si tehnologia de reducere a zgomotului ambintal. In plus fata de predecesor, Razer Moray+ vine cu adaptor stereo, adaptoare pentru consolele de joc Nintendo DS/ DSi sau PSP 2000/3000 si microfon.

Inafara de facilitatile pe care castile le permite utilizatorului impreuna cu consolele de joc portabile, acestea sunt compatibile si cu playere muzicale sau telefoane mobile indeplinind chiar rolul castilor normale de handsfree. Totusi, pentru telefoanele mobile, acestea trebuie sa fie echipate un slot pentru mufa standard de 3,5 mm. Calitatea sunetelului este mai mult decat multumitoare, tehnologia din dotare reusind sa isi faca foarte bine treaba. Firul castilor este destul de solid sa tina piept micilor accidente, dar firele care intra in casti trebuie manevrate cu grija pentru pot fi smulse din locul lor.

Razer Moray+ pot fi folosite si drept set de pentru PC. Desi se desecurca destul de bine si in aceste situatii, modelul nu este recomandat sa fie folosit astfel. Ca si in cazul modelului Razer Carcharias si Moray+ ar putea sa aiba un pret prea piperat pentru multi utilizatori. Pentru a ridica valoarea castilor cei de la razer au inclus a pachet un set de bulbi auxiliari si o husa speciala in care utilizatorul sa poata transporta fiecare adaptor in parte si castile audio.

•
  •