IT & C

Programele de calculator pot diminua cheltuielile de management ale companiilor

Intreprinderile Mici si Mijlocii vor primi, o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, finantari pentru investitii, cuprinse intre 200.000 de euro si 1,5 milioane de euro. Consiliul National al Intreprinderilor Mici si Mjlocii a realizat o analiza a situatiei IMM-urilor din Romania pentrul anul 2006, din care reiese faptul ca acestea din urma s-au autofinantat in proportie de 80%. IMM-urile care vor primi fonduri pentru investitii sunt cele care activeaza in domeniile: industriei extractive de produse neenergetice, constructii si produse ale industriei producatoare. Conditiile de baza primirii acestor fonduri, obliga IMM-urile finantate sa achizitioneze numai bunuri noi si sa isi desfasoare proiectele de investitii numai pe teritoriul Romaniei. Acesti bani care vor intra in tara dupa 1 ianuarie 2007 sunt destinati pentru: crearea de unitati si extinderea lor, modernizare, diversificarea productiei si extinderea ei, dotarea cu echipamente si echipaje performante si achizitionarea de brevete, marci, know-how, licente si software. Unele dintre cele mai importante bunuri pe care trebuie sa le achizitioneze o intreprindere sunt tehnologiile software si suportul IT necesar pentru derularea si asigurarea activitatilor la standarde profesioniste, competitive si profitabile. Pachetele software pot sa ajute la organizarea unor multitudini de proiecte cum ar fi: achizitii, aprovizionari, dezvoltare, operare, intretinere, creare de documentatie, asigurarea calitatii, verificare si validare. Companiile producatoare de software din Romania nu au intarziat de a scoate pe piata produse destinate special Intreprinderilor Mici si Mijlocii. Desi aceste solutii sunt disponibile la preturi ridicate, firmei in cauza i se poate oferi alternativa de a achizitiona astfel de produse inclusiv prin leasing. Oracle Romania a lansat un instrument flexibil si solid pentru sustinerea fluxului oricarui tip de activitate indiferent de domeniul companiei. Fie ca intreprinderea isi dezvolta ariile de productie, distributie, realizari de servicii sau administrare, produsul Oracle E-Buisness Suite Special Edition Lite, poate fi corelat cu orice ritm de dezvoltare. Furnizorul global de solutii si tehnologii de ultima generatie a dezvoltat pachetul E-Buissness Suite folosind solutia ERP/CRM (Enterprise Resource Planning, Customer Relationship Management) acoperind functionalitatea esentiala si necesara, ce permite ulterior clientului extinderea si completarea sistemului conform nevoilor ce pot aparea pe parcursul derularii proiectului. Companiile care au optat deja pentru pachetele Oracle sunt: Astra Vagoane, Policolor , Electroaparataj, UCM Resita, Profi Romfood, TMUCB si Sensiblu. Oracle Romania a proiectat solutii software si pentru institutiile de la nivelul administratiei centrale, precum Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Sanatatii si Familiei, Ministerul de Interne si Banca Nationala a Romaniei. Un alt lider mondial in furnizarea de solutii informatice pentru afaceri este SAP. Majoritatea investitiilor derulate, in prezent, de aceasta companie, sunt dedicate solutiilor software pentru companiile mici si mijlocii. Exista un numar de 17.000 mii de companii care folosesc sistemele SAP in fiecare zi. Compania a fost infiintata in anul 1972 in Germania si se bucura de o experienta de peste 30 de ani , in proiectarea de sisteme si tehnologii IT. Avantajul cilentului care decide sa apeleze la aceasta firma este faptul ca sistemele SAP se pot implementa foarte rapid intr-o perioada de maxim 15 saptamani, si beneficiaza de un suport tehnic la orice ora. De asemenea, firma germana a proiectat sisteme destinate Intreprinderilor Mici si Mijlocii care se pot aplica in 27 de domenii diferite, adaptate inclusiv legislatiei romanesti. Inca o prezenta importanta pe piata romaneasca de software este Wizrom Software, companie activa din anul 1992. Wizrom Software propune produse performante pentru managementul afacerilor, iar sistemele oferite se pot integra perfect in orice tip de afacere. Cel mai important segment de clienti WS este reprezentat de IMM-uri, care au apelat la companie pentru sistemele WizCount si WizSalary ce ofera solutii in domeniile financiar-contabile, mijloace fixe, vanzari-distributie si calcule salariale. In prezent, numarul IMM-urilor ce au achizitionat produse si servicii Wizrom Software se ridica la peste 1.100. In luna iunie a acestui an gigantul specializat in tehnologia computerelor, IBM, a anuntat ca isi va extinde programele destinate Intreprinderilor Mici si Mijlocii situate in Europa. IMB Romania a adus pe piata inca 10 produse, ce extind oferta IBM Express Managed Services, doua noi servere si doua statii de lucru de mare putere. Sistemele Express Managed Security sunt recomandate pentru securizarea e-mail-ului si ofera 4 optiuni care intercepteaza virusuri, imagini pornografice si continut nesolicitat. Cu acest pachet, clientii sunt asigurati, ca fluxul de e-mail-uri al companiei nu are un continut ce poate dauna sau distruge datele firmei. Un alt produs IBM ce merita mentionat este IBM SurePOS 300 Express si SurePOS 500, proiectate special pentru industria de retail. Compania ofera solutii POS (point of sales) de mai bine de 30 de ani, si a instalat in acest sens peste 2 milioane de sisteme in 100.000 de magazine. SurePOS 300 si SurePOS 500 sunt oferite acum ca pachete ce includ un procesor Intel Celeron, hard disk drive, touchscreen tip flat planel, imprimanta si sertar pentru bani, toate aceste componente asigurand functionare in conditii optime si rapide ale procesului de retail. In Uniunea Europeana exista 25 de milioane de IMM-uri in care lucreaza peste 100 de milioane de oameni. Sectorul de Intreprinderi Mici si Mijlocii din Romania este cu mult sub nivelul european, desi IMM-urile pot aduce avantaje economice sporite si dinamica in productie. Oficialii europeni au recomandat Ministerului Economiei si Comertului si Agentiei Nationale pentru intreprinderi Mici si Mijlocii, ca pana la 1 ianuarie 2007 si imediat dupa aceasta perioada trebuie promovate trei aspecte - accesul la informatie, accesul la servicii si accesul la finantare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele