Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei cu varste cuprinse intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in Capitala. Acestea sunt rezultatele Campaniei de Studii Demografice trafic.ro derulata in perioada 25 mai - 20 iunie, pe un esantion de 2058 de site-uri din Romania, la care au raspuns 42.000 de persoane.
Anul acesta, batalia sexelor este castigata de femei (53%), cu aproximativ 6% procente in plus fata de utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, structura pe sexe a utilizatorilor de internet reflecta structura generala a populatiei (52,6% femei conform INSSE). Din totalul respondentilor, 50% sunt necasatoriti, surclasandu-i pe cei care prefera institutia casatoriei sau cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se imparte intre cei cu statutul de vaduv(a) si divortat(a).
Ca si anul trecut, topul este dominat de varsta de 20 - 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu varstele de 25-29 ani (16%), 30 - 34 ani (14%) si 40 - 49 ani (14%). Categoriile extreme de varsta formeaza cea mai mica parte din audienta: cei sub 14 ani (3%) si cei de peste 60 de ani (2%). S-a constatat o egalitate de ponderi pentru intervalele 50 - 59 ani (7%) si 18 - 19 ani (7%). Majoritatea respondentilor locuiesc in Romania (94%), urmati de cei din Republica Moldova (2%) si din Germania (0,2%). Principalele orase in care internautul roman isi petrece cel mai mult timp sunt Bucuresti (25%) si judetele foarte mari: Iasi (5%), Cluj (5%), Constanta (4%) si Prahova (3%).
In 2010, majoritara este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate in proportie de 34% si studii post-universitare 15%. Acest lucru se reflecta in pozitiile ocupate: 26% sunt manageri de diferite niveluri si 24% studenti. In ceea ce priveste venitul lunar, 19% dintre respondenti nu au un venit. Aproximativ 25% castiga sub 1000 RON si peste 50% au salarii ce depasesc 1000 RON.
Internautul roman este interesat de domenii ca: medicina, sanatate , alimentatie (46%), urmat de evenimente/stiri despre Romania - 45,6, familia si viata de cuplu (37%), turism , calatorii (40%) si teste, jocuri, (32%). "Putem astfel corela cresterea interesului fata de retelele sociale care promoveaza jocuri online prin afinitatea fata de acest ultim domeniu " a afirmat Mirel Palada, directorul institutului CCSB.
In ceea ce priveste achizitiile offline, utilizatorul de internet prefera produsele la reducere, informandu-se inainte de cumpararea lor si fiind putin influentat de reclamele TV. Ca factor decisiv in achizitie s-a identificat marca produsului, urmata de tara de origine, pret, dar si de oferta din magazin.
#internet #studiu #profil #internaut
Profilul utilizatorului roman de internet s-a schimbat
Profilul utilizatorului roman de internet s-a schimbat Profilul utilizatorului roman s-a modificat fata de anul trecut, internetul romanesc fiind dominat de femei cu varste cuprinse intre 20 si 24 ani, ce-si petrec cel mai mult timp in Capitala. Acestea sunt rezultatele Campaniei de Studii demografice trafic.ro derulata in perioada 25 mai - 20 iunie- 2010-08-02 2010-08-02
Sfatul expertului
Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui
Cauta-ti perechea
Sfatul expertului
Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui