IT & C

Produse şi specialişti IT, promovaţi în străinătate

Exporturile de produse şi servicii IT din Romania vor depăşi, în acest an, 350 de milioane de euro , în creştere cu 25% faţă de 2005. Reprezentanţii Guvernului cred, însă, că vanzările pot fi cu adevărat spectaculoase cu puţin ajutor. Astfel, au lansat prima strategie de promovare a mărcilor romaneşti din domeniul IT dincolo de graniţe. Concret, soft-urile şi specialiştii IT din Romania vor fi scoşi în lume pentru a produce cat mai mulţi bani. Companiile multinaţionale lucrează cu mii de specialişti romani pentru serviciile de call-center, datorită costurilor reduse. Costurile se vor mări, însă, considerabil, odată ce Romania va deveni membru al Uniunii Europene. Atunci afacerea cu forţa de muncă romanescă va fi tot mai puţin profitabilă, motiv pentru care va trebui să descoperim noi domenii în care să fim recunoscuţi. "Am identificat pentru început două domenii de importanţă: software de specialitate pentru industria de automatizare şi securitatea datelor" a declarat Szolt Nogy , ministrul Comunicaţiilor. 90.000 de euro vor fi investiţi în strategia de branding. Companiile de profil cred că banii Guvernului ar trebui investiţi în promovarea programelor informatice şi a programatorilor romani, prin construirea centrelor de cercetare - dezvoltare . Exportul romanesc de software este susţinut, în prezent, în proporţie de 95 la sută, de o singură companie, producătoare de antivirus, care are zeci de 41 de mii de utilizatori în întreaga lume.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele