IT & C

Procesor Cell pe 45 de nanometri

IBM a anuntat recent ca, dupa prima schimbare a procesului de fabricatie pentru procesorul Cell, va urma si a doua: de la 65 de nm la 45 de nm. Prima versiune a procesorului Cell a fost fabricata pe 90 de nanometri . La vremea respectiva, tehnologia era de ultima ora, si punea destul de bine in valoare proiectul initial (citeste: Cell-ul de pe hartie). Dar, existau si cateva aspecte mai putin placute si dorite ale acestei versiuni: procesorul consuma zdravan si se incalzea pe masura. Dupa destul de mult timp, a urmat versiunea pe 65 de nanometri, care a adus PlayStation-ul 3 acolo unde este acum. Problemele de racire si consum pe care primele versiuni ale acestei console le aveau au disparut cu desavarsire. In plus, procesul de fabricatie pe 65 de nanometri a adus si o scadere a preturilor de vanzare, care a fost benefica pentru vanzarile celei mai avansate console de jocuri. Practic, datorita Cell-ului pe 65 de nanometri, Sony a reusit sa "iasa din rosu" in ceea ce priveste productia de PS3-uri. Profitul e bun... si este un scopul principal. Si iata ca acum Cell a ajuns la fabricarea pe 45 de nanometri. Consecinta naturala a schimbarii procesului de fabricare este un Cell care va avea suprafata mai mica, va consuma si mai putin curent si se va infierbanta mai putin in timpul functionarii. In legatura cu asta, IBM a precizat ca noua versiune a procesorului Cell va consuma doar o treime din energia necesara versiunii pe 90 de nanometri si mai putin de jumatate din energia consumata de versiunea actuala, pe 65 nm a lui Cell. In consecinta, Sony poate acum sa aleaga: fie va pastra frecventa de functionare a noului Cell la 4 GHz, ceea ce ii va permite sa micsoreze sistemul de racire si carcasa consolei, precum si suma platita de cumparator la factura de curent, fie va ridica frecventa procesorului la peste 5 GHz, ceea ce va creste multisor performanta posibil de atins. Cel mai probabil Sony va opta pentru prima varianta, pentru ca traditional, consolele produse de ei scad in dimensiuni si consum de energie cu fiecare noua versiune (vezi PS2). Noul Cell va avea doar 114 ,5 mm2, doar jumatate din suprafata celui pe 90 de nm, va include un procesor PowerPC si pana la opt unitati SPE (Synergistic Processing Engine), precum si un controler de memorie care va face legatura cu memoriile Rambus XDR . Core-ul Power PC are o cantitate de 512 KB L2 cache, iar fiecarei unitati SPE ii revin cate 256 KB. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro Trimite o felicitare animata de Ziua Indragostitilor

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele