IT & C

Procedurile "tagging" in crestere

Procedurile de "tagging" sau "labelling" a continutului online devin noi proceduri de cautare pentru utilizatorii de Internet. Datorita faptului ca tot mai multe persoane afiseasa online continut propriu, acestea sunt invitate sa-l descrie prin cuvinte cheie pentru o organizare a informatiilor cat mai usoara. Conform studiului realizat de Pew Internet si American Life Project, acest trend este in crestere in randul utilizatorilor din SUA. Se pare ca peste un sfert dintre americani, 28%, detin continut foto , stiri, blog-uri folosind tag -uri. Afacerea legata de folosirea tag-urilor in mod inteligent este vazuta ca un element crucial in domeniul "semantic web". Insa pentru utilizatorii siturilor de social networking este o metoda usoara de a naviga pe siturile vizitate. Tagging-ul este un proces de a "eticheta sau marca" continutul online. Cineva care creaza un continut pe un site cum ar fi Flickr, poate incarca poze, apoi poate crea tag-uri - de exemplu pentru o imagine cu apus de soare, cu termenul "apus". Oricine cauta termenul de "apus" va gasi fotografia in cauza alaturi de alte imagini cu acel tag. Astfel, aceasta metoda usureaza organizarea informatiilor, devenind un element important al web 2.0, elementul social network care incurajeaza colaborarea si impartirea datelor. Tagging-ul are mai multe forme. Functia din Google este denumita " bookmark ", in timp ce alte situri ofera astfel de posibilitati atat de usor incat utilizatorul nu-si da seama ca deja urmeaza procedura. Datele de pe situl de monitorizare a traficului web Hitwise arata ca situri tagging cum ar fi Flickr si del.icio.us - un site bookmarking care permite utilizatorilor sa foloseasca tag-uri cu termeni descriptivi - castiga tot mai multa popularitate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele