IT & C

Plasmele-gigant, ultima gaselnita in industria publicitatii

In hipermarketuri, in malluri sau chiar pe strada veti vedea ecrane-gigant pe care ruleaza spoturi publicitare. Aceasta noua modalitate de promovare incepe sa inlocuiasca deja batranul afis. Reclama e sufletul comertului, si asta se vede cel mai bine in modul cum evolueaza modalitatile de promovare a produselor sau serviciilor. Daca pana acum ceva timp peretii cladirilor, gardurile sau vitrinele magazinelor erau pline de postere sau afise care ne indemnau sa cumparam produsul sau serviciul respectiv, in prezent avem la indemana televizoarele cu plasma pe care ruleaza diverse spoturi publicitare. Sistemele Digital Signage suporta imagini video ce includ grafica, animatie si text in continua schimbare spre deosebire de panourile statice. Acest lucru le confera o eficienta mult mai mare decat a unui banner static. Continutul poate fi modificat intr-un timp foarte scurt si fara costuri suplimentare, inclusiv de la distanta. Pe monitoarele LCD pot fi rulate de la simple mesaje text sau imagini statice si pana la filmulete publicitare intregi, cu sau fara sunet. Unii operatori de astfel de retele, in special cei din industria de retail, compara digital signage cu celebrele canale de televiziune care difuzeaza numai spoturi publicitare. Unde sunt folosite astfel de retele Scaderea drastica a preturilor televizoarelor cu plasma sau cristale lichide si raspandirea conexiunilor Internet au dus la o adevarata explozie a acestui tip de publicitate. Digital signage este folosit si in alte locuri decat mall-uri sau hypermarket-uri, poate cel mai des in aeroporturi sau gari, unde sunt afisate informatii despre zbor sau cand si de la ce linie va pleca trenul dumneavoastra. Un alt loc in care s-ar putea sa intalniti astfel de retele, daca nu la noi, cel putin in strainatate, sunt restaurantele. Acestea vand publicitate diferitelor companii care activeaza in industria serviciilor, dar si celor din afara, precum producatorii de tigari sau bauturi racoritoare sau alcoolice. Tot in restaurante veti intalni retele digital signage care, pe langa spoturi publicitare, mai ruleaza si date concrete despre cate mese mai sunt libere, asta ca sa nu asteptati o ora pana ajungeti sa reusiti sa luati pranzul sau cina. Magazinele de brand sunt iar bune promotoare de astfel de retele, unde sunt rulate numai spoturile publicitare ale diverselor modele ale companiei ce detine magazinul. Si farmaciile reprezinta un punct de atractie majora pentru cei care se ocupa de digital signage, retea in care sunt difuzate cu preponderenta clipuri publicitare la diverse medicamente. Continutul informatiilor si modalitatea de difuzare pot fi controlate de o sumedenie de tehnologii, pornind de la calculatoare sau playere ce pot reda astfel de imagini si pana la cele avansate, precum retelele ce detin monitoare in mai multe locatii. Continutul pentru acestea evident se stocheaza intr-un calculator central ce difuzeaza mai departe, prin intermediul serverelor, diversele informatii. Cea mai practica si ieftina solutie este cea din urma, pentru ca dintr-o singura locatie poate fi expediat continut catre multe puncte, ale mai multor clienti. Ce tehnologii sunt folosite Un sistem digital signage este bazat pe trei niveluri diferite de echipament. In primul rand, aveti nevoie de solutii de vizualizare, adica ecrane LCD, LED sau plasma sau videoproiectoare, adaptate la conditiile mediului, topografie si cerintele materialului prezentat. Asta pentru ca un monitor instalat intr-un magazin va trebui sa faca fata altor conditii climaterice, comparativ cu un ecran gigant instalat pe strada. Urmeaza echipamente de control si solutii software pentru procesarea continuturilor video, dupa care aveti nevoie de echipamente de transmisie media adecvate tipului de continut si a topografiei. Echipa de tehnicieni va pune in aplicare planul conceput de proiectanti, instaland si configurand echipamentele de vizualizare si comunicare necesare. Dupa aceste operatiuni efectueaza modificarile de parametri stabilite in conformitate cu conditiile de mediu. Pregatirea nu a luat sfarsit cu achizitionarea echipamentului, pentru ca exista servicii postvanzare oferite de specialisti in domeniul tehnic. Asa ca o sa aveti parte de training pentru utilizarea echipamentelor si operarea modificarilor de vizualizare si continut asistenta tehnica si intretinere pentru toate sistemele de digital signage, indiferent de problema survenita. O companie de digital signage va poate pune la dipozitie reteaua de ecrane LED outdoor, plasate in zone-cheie din oras, caracterizate prin trafic intens si grad de vizibilitate ridicat, prin care va puteti difuza mesajele prin achizitionarea de spatiu publicitar. Toate echipamentele din retea sunt conectate la un server central de la care sunt controlate si monitorizate toate terminalele, care pot fi accesate in timp real pentru a permite modificari ale conditiilor de vizualizare si a duratei, periodicitatii sau a pozitiei in lista video. Dispeceratele companiilor ce ofera astfel de servicii sunt dotate cu echipamente hardware si software de ultima generatie, ce gestioneaza continuturile, monitorizeaza parametrii de functionare a echipamentelor de digital signage si sistemul de supraveghere video , care asigura protectie impotriva vandalizarii sau acoperirii accidentale a ecranelor si ofera date statistice si imagini directe cu traficul din zona. Infochioscul, noua tendinta Ecranele touchscreen permit interactiunea cu sistemele informatice direct prin atingere, fara a mai fi necesare echipamente aditionale, cum ar fi tastatura si mouse-ul. Pe langa produse infochiosc standard puteti alege si produse customizabile, astfel incat ele sa satisfaca necesitatile beneficiarilor. Domeniile de utilizare sunt vaste, dar in primul rand infochioscurile sunt folosite pentru promovarea de produse sau servicii in cadrul expozitiilor, show-room-urilor auto, bancilor, targurilor specializate sau a marilor magazine. De asemenea, infochioscul mai poate fi folosit pentru obtinerea de informatii exacte cu privire la formularistica necesara in institutii publice , cum ar fi camere de comert, primarii sau tribunale. Dupa selectarea setului de formulare necesare, acestea se pot tipari automat. Totodata, mai sunt folosite la prezentari interactive pentru muzee, colectii si institutii de arta sau informare interactiva cu posibilitati de online , pentru clientii firmelor de turism si hotelurilor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele