IT & C

Performantele site-urilor romanesti, masurate de BRAT

Rezultatele vor influenta incasarile de publicitate ale paginilor web autohtone. Datele referitoare la trafic, audienta si profilurile socio-demografice ale utilizatorilor site -urilor auditate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor ( BRAT ) au fost instalate in centrul de date iNES. Aceasta decizie a fost luata in urma sedintei adunarii generale a departamentului de internet al BRAT . Membrii adunarii au stabilit rezultatele selectiei de oferte, in favoarea iNES Group. Providerul de internet ofera pentru BRAT serviciile de colocare a serverelor si conectivitatea internet, necesare realizarii proiectului in conditii optime de securitate si functionalitate. O asemenea decizie va influenta cu siguranta sumele pe care diferitele site-uri le vor primi pentru publicitate, chiar daca, oficial, nimeni nu recunoaste acest lucru. Fiecare companie de publicitate care lucreaza cu proprietarii de site-uri va avea pretentia sa obtina absolut toate datele despre pagina web in care urmeaza sa investeasca banii clientului pe care il reprezinta. Asta pentru ca vorbim de o piata a publicitatii online estimata pentru 2007 la 8,5 milioane de euro . Asa ca un client mare va dori sa stie cu precizie datele referitoare la trafic, audienta si profilurile socio-demografice ale utilizatorilor site-urilor auditate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Motiv pentru care multe site-uri cu trafic destul de mare vor da buluc sa devina membre BRAT, asta pentru a nu pierde din clienti, si asa destul de putini. "Studiul BRAT de masurare a performantelor site-urilor web se adreseaza advertiserilor si proprietarilor de site-uri web activi pe piata de publicitate online", a declarat Lucian Bila, director Vanzari iNES Group. Contractul cu iNES Group a fost semnat pentru o durata initiala de doi ani, avand posibilitate de prelungire dupa expirarea acestei perioade. Companiile din domeniu vor administrarea corecta a traficului Vizibilitatea inseamna o administrare corecta a numarului de vizitatori zilnici ai unui site. In ultimii ani au tot fost scandaluri legate de onestitatea companiilor care contorizeaza cati vizitatori inregistreaza pagina web. Ce va insemna decizia intrarii BRAT pe aceasta piata? Se va face ordine pe piata online pentru ca proprietarii de site-uri vor putea demonstra cu cifre reale, provenite din alta sursa, nu din cea proprie, performanta site-ului, astfel incat vor putea atrage mai usor bugete de publicitate semnificativ, considera Arina Ureche, director general la BRAT. "Criteriile de selectie a site-urilor se vor profesionaliza. Se va tine cont de marimea audientei, de profilul site-ului respectiv, de eficientizarea banilor cheltuiti, mai ales ca studiul va permite realizarea si evaluarea planurilor de media" este de parere Arina Ureche. Directorul general al BRAT spune ca, in prezent, pe lista celor auditati se afla peste 50 de proprietari de site-uri, insa numarul acestora este mult mai mare. Costurile cu auditarea se ridica, in functie de marimea site-ului, de la 500 pana la 10.000 de euro. Calin Rotarus, sales director la Arbomedia, spune ca masurarea profesionista a site-urilor si imaginea adusa de prestigiul organizatiilor implicate vor determina o crestere mai puternica a pietei de publicitate online, care va fi vizibila incepand cu septembrie-octombrie. Rotarus crede ca site-urile care vor fi auditate vor avea un avantaj competitiv important fata de celelalte. "Totusi, ambele vor avea de castigat datorita cresterii globale de piata. Cele mai apreciate site-uri sunt cele de continut si cele de comunitate. As aminti site-urile de stiri cu continut propriu valoros si cele specializate pe domeniile din care fac parte mari advertiseri pe net, banci si auto", a mai precizat Calin Rotarus. Valentin Oeru, director executiv la NetBridge Investments, este de alta parere si crede ca important este ce va aduce nou acest studiul al BRAT. „Daca nu aduce nimic nou consider ca publisherii au fost pacaliti, pentru ca practic vor plati pentru date pe care le au deja", precizeaza Oeru. Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI) al BRAT se afla in plin proces de implementare a sistemului de masurare pe site-urile companiilor membre ale departamentului internet al BRAT. Editorii site-urilor pot beneficia de rezultatele acestui sistem pentru site-urile proprii dupa afilierea la BRAT si contribuind la realizarea studiului.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele